تحلیل و پیش بینی قیمت جهانی اونس طلا در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده 

قیمت جهانی اونس طلا در محدوده ۱۲۰۰ دلار قرار دارد و طی روزهای گذشته در بازه ۱۱۸۵ و ۱۲۱۰ مورد معامله بوده است. قیمت این فلز همانطور که در نمودار زیر می بینید چند ماهی است روند منفی دارد و قیمت از ۱۴۳۳ تا ۱۱۸۵ نزول داشته است.

کانال نزولی جاری قیمت که در نمودار می بینید همچنان معتبر است و در بهترین شرایط باید منتظر برخورد قیمت با کرانه پائین قیمت بوده و در این محدوده انتظار توقف روند نزولی را داشته باشیم.

حمایت قبلی که از قیمت اونس طلا به عمل آمد در ۱۱۸۰ بوده و این حمایت به خاطر اینکه کف تونل می باشد نشانه واضحی از احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۲۸۱ ( ضلع بالایی خط روند و سقف تونل) را در طی ۱ الی ۳ ماهه بازگو می کند و این موضوع توسط تحلیل سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نیز تایید شده است اما چنانچه سطح ۱۱۸۰ شکسته شود می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت بود.

در نمودار دوم می بینیم که سطح حمایت مهم اونس طلا در اطراف نرخ ۱۲۰۰ قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۳۴٫۹۵ (پایین ترین سطح سال ۱۹۷۰) به ۱۹۲۰٫۳۰ تشکیل شده است که قبلا موجب برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) گردید و انتظار داریم که دوباره این منطقه جلوی ریزش قیمت را بگیرد و اونس طلا را به سوی ۱۲۸۱ برگرداند. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت اصلاحی طلا برای بازگشت به محدوده های سقف کانال در نمودار اول کمک کند.

از این رو تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۱۸۰ قرار دارد، این احتمال را بوجود می آورد که در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده شاهد شروع حرکت اصلاحی و برگشتی به سوی سطح ۱۲۸۱ باشیم که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱۴۳۳ به ۱۱۸۷ قرار دارد.

بنابراین فعلا قیمت توان نزول قوی به زیر منطقه حمایت ۱۱۹۰ و ۱۱۸۰ را ندارد و به احتمال زیاد در کوتاه مدت در فاصله ۱۱۹۰ و ۱۱۸۰ مورد حمایت قرار می گیرد تا در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده به سوی سطح بالای این کانال یا سقف کانالی که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید حرکت کند . اما در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۱۸۰ می توان به انتظار کاهش تا سطح ۱۱۵۵ و ۱۰۸۶ بود.

در هر صورت در مسیر جاری نزول قیمت، در فاصله ۱۱۹۰ تا ۱۱۸۰ قیمت شانس مکث و توقف نزول را دارد ولی وقوع این امر بستگی کامل به برآیند روزانه پتانسیل و انرژی خریداران و فروشندگان دارد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید اکنون قیمت به کانال ذکر شده وارد شده و میتوان امیدوار بود تا این محدوده قیمتی یک حمایت جدی برای قیمت باشد. در این باند قیمتی دو نقطه ۱۱۹۰ و ۱۱۸۰ نقش پر رنگی دارند و در رسیدن قیمت به آنها، نمودار و تحلیل تکنیکال مجدد قیمت اونس طلا حائز اهمیت خواهد بود.  

بنابراین پس از برخورد قیمت به کف تونل شانس بازگشت روند قیمت به سوی ۱۲۸۱ وجود دارد. اما اگر سطح حمایت ۱۱۸۰ با قدرت شکسته شود و یک کندل روزانه در زیر آن ببندد شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی برای اونس طلا به سوی سطح ۱۰۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۲۵۱ به ۱۹۲۰ ) خواهیم بود که در نمودار دوم مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا