تحلیل و پیش بینی قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده 

روند نزولی قیمت جهانی اونس نقره چند ماهی است که قیمت را تحت تاثیر خود قرار داده و پیش بینی می کنیم در آخرین روزهای کاری خود در سال ۲۰۱۳ در منطقه بالای سطح حمایت اصلی ۱۸٫۱۲ دلار/اونس به کار خود خاتمه دهد.

اگرچه هنوز قیمت زیاد از کف قبلی خود در نرخ ۱۸٫۱۲ دور نشده است اما نشانگرهای تحلیل تکنیکال نمودار نقره، قرار گرفتن قیمت در منطقه بیش فروش Oversold را تایید مینمایند.

در بافت کندلهای اخیر قیمت نیز میتوان به وضوح تشکیل پترن کف دو قلو را در اطراف سطح ۱۸٫۱۲ مشاهده نمود. حال به احتمال زیاد قیمت پس از مکث در بالای سطح ۱۸٫۱۲ در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده از این ناحیه به سمت بالا حرکت خواهد کرد و راهی قیمتهای ۲۱٫۰۹ و حتی ۲۴٫۰۱۲ در مسیر این روند افزایشی خواهد شد.

با نگاهی به مسیر روند افزایشی قیمت و با اشاره به اندیکاتورها میتوان به هدف احتمالی قیمت در سطح ۲۱٫۰۹ اشاره کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۳٫۵۳ به ۴۹٫۵۱ قرار گرفته است.

چنانچه قیمت نقره موفق به شکست این سطح شود راهی سطح ۲۴٫۱۲ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۸٫۴۲ به ۴۹٫۵۱ تشکیل شده است. از این رو به باور ما قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده در بالای سطح حمایت ۱۸٫۱۲ قرار خواهد گرفت و پس از آن به سطح مقاومت ۲۱٫۰۹ افزایش می یابد و حتی ممکن است از این سطح نیز عبور کند و تا حدود ۲۴٫۱۲ صعود کند.

به باور ما قیمت نقره هنوز حرکت برگشتی خود که پس از برخورد به سطح حمایت ۱۸٫۱۲ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۸٫۴۲ – پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ – به ۴۹٫۵۱ – بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) بوجود آمده را کامل نکرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت برگشتی در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون دو موج آن کامل شده است و سومین موج یعنی موج c می تواند قیمت نقره را تا سطح ۲۴٫۱۲ بالا بکشاند که این سطح روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

البته هنوز نمی توان نسبت به قدرت این موج اطمینان پیدا کرد زیرا احتمال اینکه این موج در اطراف سطح مقاومت ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خاتمه یابد نیز وجود دارد .

بنابراین تنها در صورتیکه قیمت بتواند از سطح ۲۱٫۰۹ با قدرت عبور کند هدف بعدی را می توان سطح ۲۴٫۱۲ در نظر گرفت. لازم به ذکر است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۸٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) تاییدی در جهت از سرگیری روند کاهشی به سوی سطح ۱۴٫۳۸ دلار/اونس (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۳٫۵۳ به ۴۹٫۵۱) می باشد.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره