تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات کریستمس احتمال قرار گرفتن قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا مابین نرخهای ۱٫۳۶ و ۱٫۳۷ وجود دارد و انتظار می رود، معاملات با حجم کم ادامه یابد. پیش بینی می کنیم ، بازار ارز نیز در روندی کاملاً خنثی قرار گیرند اما با توجه به تسویه حسابهای پایان سال امکان شکل گیری نوسانات بعید نخواهد بود.

ناتوانی یورو برای رسیدن به بالای خط موینگ اوریج ۱۰ روزه به معنای احتمال ادامه حرکت نزولی است که در نمودار زیر مشخص است.

سفارشات فروش امروز یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۲۰ ، ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۵۰ خریداران را همچنان به حاشیه خواهد برد و تا زمانیکه قیمت در زیر نرخهای ۱٫۳۷۱۹ ( خط تنکان سن) ، ۱٫۳۷۲۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و ۱٫۳۷۵۰ قرار دارد، روند نزولی پایدار است.

هدف ما با توجه به تقویت عمومی ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) کاهش قیمت یورو در مقابل دلار به سوی نرخهای ۱٫۳۶۲۲ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و سطح ۱٫۳۶۱۴ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۱۲) می باشد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۷۵۰ می تواند روند کاهشی را به مخاطره بیاندازد. محدوده حمایت ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۲۰ بیانگر آن خواهد بود که معامله گران اقدام به بستن پوزیشن های فروش برای حفظ سود خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

با استمرار تقویت جریان ریسک پذیری و رکورد زنی شاخصهای سهام آمریکا از جمله داوجونز و استاندارد اند پورز پانصد ، قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن بار دیگر از ناحیه سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۷۰ که دیروز بدان اشاره کردیم به سطح ۱۰۴٫۴۰ افزایش یافت و این حرکت بر مبنای الگوی افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا با اوراق مشابه ژاپن است که پیشتر در مورد آن صحبت کرده ایم،

ادامه گمانه زنی ها از احتمال گسترش سیاستهای انبساط کمّی (QE) بانک مرکزی زاپن تاثیر منفی بر ارزش ین ژاپن در مقابل سایر ارزهای اصلی می گذارد و از سوی دیگر کاهش ۱۰ میلیارد دلار از سیاستهای انبساط پولی بانک مرکزی آمریکا به تقویت ایندکس دلار آمریکا کمک بیشتری خواهد کرد .

همچنان پیش بینی می کنیم از آنجایی که مقامات بانک مرکزی ژاپن متعهد به اجرای سیاستهای انبساطی (QE) هستند، قیمت این زوج به سوی هدف ۱۰۵٫۴۹ افزایش یابد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از سقوط ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱ تشکیل شده است.

در زوج ارز یورو  – ین ژاپن نیز انتظار داریم که قیمت از رکورد به ثبت رسیده هفته گذشته یعنی ۱۴۲٫۹۰ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ تا کنون) عبور کند و به نرخهای بالاتری افزایش یابد. حمایت قیمت این زوج ارز نیز در منطقه ۱۴۱٫۸۰ الی ۱۴۱٫۸۰ قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز میانگین های متحرک و مومنتوم که در نمودار زیر می بینیم، حرکت زوج دلار- ین ژاپن را در روندی صعودی نشان می دهند و برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۰۳٫۷۰ ، ۱۰۳٫۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه و خط تنکان سن) با حد سود ۱۰۴٫۵۰ و ۱۰۴٫۷۰ الی ۱۰۵٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن