تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

بازار همچنان به دقت تغییرات قیمت جهانی اونس طلا را دنبال می کند که به خاطر کاهش بازارهای سهام به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته افزایش یافته است. حرکت نزولی قدرتمند بازارهای سهام موجب توجه معامله گران به طلا به عنوان دارایی مطمئن گردیده است.

مهمترین جریان غالب در بازار آسیا، ریسک گریزی و ادامه روند نزولی شاخص های جهانی سهام می باشد و اکنون تاثیر سقوط بازارهای سهام آمریکا در روند حرکت افزایشی اونس طلا نیز پدیدار شده و به دلیل تغییر تمایلات، روند افزایشی اونس طلا به سرعت ادامه دارد.  

برای امروز با توجه به تحلیل تکنیکال و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، پیش بینی می کنیم که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به سطح ۱۲۵۲ صعود کند که این هدف را بررسی کف دو قلو و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این پترن در اطراف پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۳ یعنی سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شکل گرفته است که با شکست سطح ۱۲۱۸٫۶۵ ( خط گردن) مورد تایید قرار گرفته است.

به باور ما به دلیل شرایط ریسک گریزی شدید در بازار، قیمت جهانی طلا در حال افزایش است و احتمال ادامه این حرکت تا سطح ۱۲۵۲ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ قرار دارد.

لازم به ذکر است که سطح حمایت بر روی نرخ ۱۲۲۶ قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود حمایت یا کف مستحکم بعدی بر روی نرخ ۱۲۱۸٫۶۵ – خط گردن – قرار خواهد گرفت و پایین تر از آن مورد توجه نیست. به باور ما این سطوح یعنی نرخهای ۱۲۲۶ الی ۱۲۱۸ می توانند برای امروز، نقش سطوح حمایت را ایفا کنند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا