تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت آن در بالای سطح حمایت ۹۳٫۸۹ دلار/بشکه در نوسان است و سیگنال امروز اندکی نامشخص است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۹۱٫۷۷ (پایین ترین سطح ۲۷ نوامبر) به سطح ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر) تشکیل شده است که فعلا به عنوان آخرین مانع در برابر ریزش قیمت به سطح ۹۱٫۷۷ عمل کرده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که حرکت کاهشی اخیر از سطح ۱۰۰٫۷۵ در پنج موج شکل گرفته است که موج پنجم یعنی موج ۵ هنوز در حال کاهش است اما مشخص نیست که آیا این موج می تواند در اطراف سطح حمایت ۹۳٫۸۹ پایان یابد یا خیر؟

به باور ما در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۵۰ به معنای استمرار کاهش قیمت در موج نزولی ۵ به سوی سطح ۹۱٫۷۷ می باشد .

این در حالی است که در حرکت افزایشی رسیدن قیمت به بالای سطح ۹۴٫۵۰ به معنای تکمیل موج ۵ و افزایش قیمت به سوی سطح ۹۵٫۲۰ (بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.بنابراین بهتر است امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا منتظر شکسته شدن کامل یکی از سطوح ۹۳٫۵۰ یا ۹۴٫۵۰ دلار/بشکه بود تا جهت امروز مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در اطراف سطح ۱۰۶٫۳۵ دلار/بشکه به کف خود برسد و مقداری به سطوح بالا برگشت کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت برنت در موج نزولی ۵ در نوسان است که به باور ما آخرین موج از چرخه امواج الیوت می باشد که از سطح ۱۱۲٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است.

در کل این پنج موج همانطور که در نمودار مشخص است موج کاهشی (c) را تشکیل داده اند و سومین موج از این چرخه است که از سطح ۱۱۳٫۰۲ ( بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ۲۰۱۳) آغاز شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن است که موج ۵ در اطراف سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ به کف خود رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد.

در حرکت نزولی نفوذ کامل قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۶٫۳۵ موجب تایید استمرار سناریوی کاهشی از موج (c) به سوی سطح ۱۰۵٫۵۹ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت