تحلیل و پیش بینی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده 

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش دلار را در مقابل سبد ارزهای اصلی ارزیابی می کند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده به منطقه ۷۷٫۹۲۵ الی ۷۷٫۳۰۲ کاهش یابد که این هدف را بررسی موج نزولی (c) تایید کرده است.

از نظر بررسی امواج الیوت ، این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) شروع شده است و این چرخه بیشتر روند صعودی قبلی که از سطح ۷۲٫۶۹۶ (پایین ترین سطح روز ۴ مه ۲۰۱۱) شروع شد و در سطح ۸۴٫۷۵۳ به پایان رسید را به نرخهای پایین برگشت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن است که اولین موج یعنی موج (a) به سطح حمایت ۷۸٫۷۲۵ ( سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده که موفق به شکست آن نشده است.

به باور ما موج نزولی کنونی (c) قدرت و توانایی لازم برای شکست این سطح حمایت را دارد که در صورت تحقق می بایست در انتظار کاهش قیمت به سطح ۷۷٫۳۰۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۷۷٫۳۰۲ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به زیر سطح حمایت ۷۷٫۹۲۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک هدف ۷۷٫۹۲ و ۷۷٫۳۰۲ تنها زمانی تایید می شود که قیمت ایندکس به زیر سطح ۷۹٫۳۰ ( خط حمایت رسم شده از سطح ۷۲٫۶۹۶) کاهش یابد.

در حرکت صعودی نیز تنها شکست شدن سطح ۸۱٫۴۸۲ ( بالاترین سطح روز ۸ نوامبر) تاییدی در جهت استمرار روند بازگشتی آغاز شده از سطح ۷۸٫۹۹۸ به سطح ۸۲٫۵۴ می باشد.

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس