تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در نمودار این زوج ارز حرکت در روندی کاهشی ادامه دارد و برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو در مقابل دلار در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ (نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۳۶۴۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۷۰ چیده شده اند. این انتظار وجود دارد که قیمت به سوی سطح ۱٫۳۵۲۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) کاهش یابد.

همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید تثبیت روزانه قیمت این زوج ارز در زیر خط فیبوناچی ۵۰ درصدی باعث فشارهای نزولی یورو گردیده است.

برای امروز با توجه به اینکه سطوح حمایت در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۳۰ الی منطقه ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند پیشنهاد می کنیم در حول و حوش ۱٫۳۵۵۰ نسبت به تسویه فروش یورو اقدام نماید زیرا برای امروز برخی از سفارشات خرید این زوج ارز در نزدیکی ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۳۰ الی ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند.

در طول هفته جاری نیز سطح مقاومت اصلی این زوج ارز نیز در منطقه ۱٫۳۶۸۰ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و ۱٫۳۶۹۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) وجود دارند و تنها تثبیت قیمت بالای این سطوح موجب نقض سناریوی کاهشی می شود.

از این رو امتداد حرکت نزولی، راه را برای فرود بیشتر یورو تا نرخ ۱٫۳۵۲۴ (سطح اصلاحی ۶۱٫۸ درصدی از صعود ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) هموار خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می کنید

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۰۴٫۱۰ و ۱۰۴٫۰۰ الی ۱۰۳٫۸۰ سفارشات فروش نیز در دو منطقه ۱۰۴٫۷۰ – ۱۰۴٫۸۰ و ۱۰۵٫۰۰ بعدی در منطقه ۱۰۵٫۳۰ – ۱۰۵٫۴۰ الی ۱۰۵٫۵۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار – فرانک سویس نیز سفارشات خرید در حدود ۰٫۹۰۰۰ ، ۰٫۸۹۹۰ و ۰٫۸۹۸۵ سفارشات فروش نیز در منطقه ۰٫۹۰۷۰ و ۰٫۹۱۰۰ الی ۰٫۹۱۲۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۴۰ و ۰٫۸۹۳۵ الی ۰٫۸۹۰۰ موقعیت مناسبی برای خرید و منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۸۰ الی ۰٫۸۹۹۰ موقعیت مناسبی برای فروش این زوج ارز می باشد.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۰۶۰۰ ، ۱٫۰۵۹۰ و ۱٫۰۵۸۵ الی ۱٫۰۵۷۰ با حد سود در منطقه ۱٫۰۶۵۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو