تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر سبدی از شش ارز اصلی می سنجد پیش بینی می کنیم که این هفته در زیر سطح مقاومت ۸۱٫۱۶ به سقف خود برسد و بعد از آن دوباره تحت فشارهای نزولی که از سطح ۸۱٫۴۸۲ ( بالاترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) آغاز شده قرار گیرد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در موج نزولی c در نوسان است که سومین موج از الگوی نامنظم صاف (irregular flat) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این موج ممکن است در هفته جاری در زیر اطراف سطح مقاومت ۸۱٫۱۶۵ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به پایان برسد و بعد از آن شاهد پایان یافتن موج c خواهیم بود که می تواند در موج بزرگتر C در مسیر کاهشی قرار گیرد.

از این رو به باور ما همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج c در یک موج بزرگتر C معکوس خواهد شد که حتی می تواند در هفته جاری در این موج به زیر سطح ۷۹٫۶۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳ و جاییکه نقطه شروع موج افزایشی c بوده است) برسد. 

در حرکت نزولی نفوذ قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا به زیر سطح ۸۰٫۷۰ تاییدی در جهت تکمیل موج افزایشی c می باشد که زمینه کاهش قیمت را فراهم می سازد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس