تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا همانطور که دیروز گفتیم کاملاً در بالای سطح حمایت ۱۲۲۶ و ۱۲۱۸ تثبیت شده است و از هم اکنون هدف قیمت رسیدن به سطح ۱۲۵۲ می باشد که دیروز بدان اشاره کردیم و برای امروز نیز همچنان معتبر است.

تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۵۲ و تثبیت حداقل ۲ ساعت بالای آن راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۷۳ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد حرکت افزایشی تا سطح ۵۰ درصدی اصلاحی (یعنی نرخ ۱۲۷۳) وجود دارد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید. اما اگر نتواند از سطح ۱۲۵۲ عبور کند باید احتیاط کرد زیرا احتمال برگشت و اصلاح به سمت ۱۲۲۶ وجود دارد.

این سطح مقاومت که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) می باشد و مقاومت بعدی نیز در نرخ ۱۲۷۳ قرار گرفته است که تنها در صورت تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح ۱۲۵۲ می تواند مورد هدف قرار گیرد.

همچنین با نگاهی دقیق تر به نمودار می توان به کف دو قلوی تشکیل شده در اطراف سطح ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر) اشاره نمود که همچنان می تواند به هدف ۱۲۵۲ دست یابذ.

از این رو با توجه به اینکه شاخصهای سهام جهانی در حال کاهش هستند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید فیزیکی طلا رو به افزایش است، در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید طلا از بالای نرخ ۱۲۵۲ وارد عمل خواهند شد، بدین دلیل حرکت قیمت افزایشی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۵۲ روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت.

سقوط بازارهای سهام، لغو معاملات انتقالی (Carry Trade) و کاهش ارزش ارزهای پربازده، عناوین مهمترین اخبار بازارهای مالی جهان است که اثرات آن در بازار جهانی طلا نمود پررنگی داشته است.

تردیدی نیست که حرکت صعودی اخیر اونس طلا، ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار ضعیف از اقتصادی ایالات متحده مخصوصا گزارش دیروز موسسه مدیریت عرضه بخش غیر کارخانه ای (ISM) دارد و شاید انتشار همین اخبار در آغاز سال جدید، برای خریداران طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است. برای امروز در انتظار می مانیم تا ببینیم قیمت موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱۲۵۲ می شود یا به ۱۲۲۶ اصلاح خواهد کرد؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا