تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به حدود سطح ۹۲٫۷۶ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۵ تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار سی دقیقه مشخص است از دیدگاه امواج الیوت ، این موج آخرین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۱۰۰٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است. براساس طول موج ۱ و بررسی سطوح فیبوناچی، تحلیل تکنیکال هدفی در حدود ۹۲٫۷۶ را نشانه گرفته است که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

تحلیل و بررسی فیبوناچی از افزایش ۹۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳) به ۱۰۰٫۷۵ نشان می دهد که موج ۵ به زیر سطح حمایت ۹۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و این احتمال وجود دارد که قیمت را تا سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۹۱٫۷۷ پایین بکشاند.

البته تشخیص اینکه کف این موج در چه منطقه ای می تواند باشد، تا حدودی دشوار است اما به احتمال بسیار کف این موج می تواند در سطوحی بالاتر از سطح حمایت اصلی ۹۱٫۷۷ در نظر گرفته شود و احتمال بستن پوزیشن های فروش نفت برای حفظ سود (Prifit Taking) در اطراف بالای سطح حمایت ۹۱٫۷۷ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ دلار/بشکه را لمس کند و شکست این سطح زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۰۵٫۵۹ فراهم می آورد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی (c) قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۳٫۰۲ ( بالاترین سطح ۴ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است.

به باور ما این موج نزولی ۵ بیش از توان خود کاهش یافته و به احتمال زیاد این موج یا در نزدیکی سطح ۱۰۶٫۳۵ پایان می یابد یا اینکه در نزدیکی سطح ۱۰۵٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی).

در حرکت افزایشی شکست سطح ۱۰۷٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) موید تکمیل موج (c) می باشد که می تواند برای قیمت نفت برنت هدف ۱۰۸٫۸۱ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت