تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

دامنه حرکت این زوج ارز مابین نرخهای ۱٫۳۵۵۰ تا ۱٫۳۶۵۰ است. سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۳۶۵۰ تشکیل شده است و سطح ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ به عنوان مقاومتهای مهم محسوب می شوند .

برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۶۵۰ – ۱٫۳۶۶۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) بعدی در ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و ۲۱ روزه گذشته) چیده شده اند و پیشنهاد می کنیم امروز در نزدیکی این سطوح مقاومت وارد فروش شوید.

سطح حمایت اولیه نیز بر روی ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۵۹۰ الی ۱٫۳۵۸۰ قرار گرفته است که مقداری از سفارشات خرید در این منطقه و بعدی در منطقه ۱٫۳۵۶۰ الی ۱٫۳۵۵۰ قرار دارند.

ابر ایچیموکو نیز همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی منطقه ۱٫۳۵۶۴ الی ۱٫۳۵۲۳ و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۵۴۱ قرار دارند که سطوح حمایت مهمی هستند و چنانچه این سطح شکسته شود احتمال سقوط بیشتر فراهم خواهد آمد.

این هفته روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد و این گمانه را تقویت می کند که ممکن است ECB در ماههای آوریل یا مه اقدام به سیاستهای انبساطی کمّی جدیدی نماید و از این رو، هر خبر و رویدادی که در راستای این سناریو باشد، به کاهش یورو خواهد انجامید.

به باور ما کنفرانس خبری آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در روز پنجشنبه این نکته را گوشزد خواهد نمود که شرایط اقتصادی منطقه اتحادیه اروپا هنوز ثبات کامل نداشته و از این رو، نرخ بهره اروپا “برای مدت طولانی” در سطوح پایین باقی خواهد ماند و بنابراین، انتظار داریم این بیانیه لحن ضعیفی داشته باشد.

بطور کلی، اگر کنفراس خبری دراقی در روز پنجشنبه همراستا با پیش بینی های ما باشد، به احتمال زیاد این امر به تضعیف یورو خواهد انجامید مخصوصا اینکه برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ – ۱٫۳۶۶۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ با حد سود در منطقه ۱٫۳۶۰۰ الی ۱٫۳۵۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای منطقه ۱۰۴٫۶۸ (خط تنکان سن) فعلا مانع از افزایش قیمت شده است. با این حال از چینش سفارشات امروز می توان چنین استنباط کرد که برای امروز منطقه ۱۰۴٫۲۰ الی ۱۰۴٫۰۰ می تواند فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و منطقه ۱۰۴٫۷۰ الی ۱۰۵٫۰۰ فرصت مناسبی برای فروش باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه خریداران نسبت به فروشندگان بیشتر هستند، احتمال افزایش مجدد قیمت تا منطقه ۱۰۴٫۷۰ و ۱۰۵٫۰۰ وجود دارد اما بهتر است در این محدوده برای بستن پوزیشن های خرید اقدام کرد.

در حرکت نزولی تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۳٫۸۰ روند صعودی تحت فشار قرار خواهد گرفت و می تواند به سطح ۱۰۳٫۵۴ (خط کیجون سن) کاهش یابد و البته در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطوح ۱۰۳٫۵۴ و ۱۰۳٫۳۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۹۶٫۵۵ و ۱۰۵٫۴۵) و تثبیت قیمت در پایین آن می تواند به منزله استمرار روند کاهشی تلقی شود.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ قیمت به بالای سطوح ۱۰۴٫۹۵ ( بالاترین سطح دیروز) و ۱۰۵٫۰۰ به معنای تقاضای خرید با هدف ۱۰۵٫۴۵ می باشد.

در سایر تحولات برای امروز در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید در منطقه ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۰۰ الی ۰٫۸۹۹۰ و ۰٫۸۹۸۵ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۷۵ ، ۰٫۹۰۸۰ الی ۰٫۹۱۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز سفارشات خرید در حدود ۰٫۸۹۱۰ ، ۰٫۸۹۰۰ و ۰٫۸۸۸۰ و سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۹۴۰ ، ۰٫۸۹۵۰ الی ۰٫۸۹۷۰ چیده شده اند. در زوج ارز دلار آمریکا- دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در محدوده نزدیکی ۱٫۰۶۴۰ ، ۱٫۰۶۲۰ الی ۱٫۰۶۱۵ با حد سود در ۱٫۰۷۰۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن