تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۹۳٫۸۹ دلار/بشکه برگردد و به همین خاطر می بایست برای امروز در سناریوی نزولی که دیروز به سطح ۹۲٫۷۶ اشاره کردیم تجدید نظر کرد و تنها در صورت شکست سطح ۹۳٫۱۰ مجدد تحت فشارهای نزولی قرار می گیرد.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۹۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳) به ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) واقع شده است.

عدم توانایی قیمت نفت در کاهش بیشتر به زیر سطح حمایت قبلی خود گواهی در جهت کامل شدن چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۱۰۰٫۷۵ شروع شده است و بدین جهت برای امروز انتظار داریم که قیمت مقداری به نرخهای بالای ۹۴٫۰۰ برگشت کند و در صورت شکست سطح ۹۴٫۲۰ احتمال حرکت اصلاحی قیمت تا سطح ۹۵٫۲۰ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

شایان ذکر است که امشب صورتجلسه نشست پیشین جلسه بانک مرکزی آمریکاFOMC  امشب منتشر خواهد شد. این خبر پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

بنابراین برای امروز چنانچه قیمت نفت خام سبک آمریکا به همین صورت در بالای سطح ۹۳٫۱۰ باقی بماند باید در انتظار یک حرکت اصلاحی به سطح ۹۵٫۲۰ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص است. در غیر این صورت با شکست سطح ۹۳٫۱۰ به ترتیب به سطوح ۹۲٫۷۶ و ۹۱٫۷۷ دلار/بشکه کاهش می یابد. اخبار امشب از صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز انتظار داریم که قیمت آن به سطح ۱۰۸٫۸۱ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا قیمت نتوانسته که بیشتر به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ کاهش یابد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) می باشد که سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۱۳٫۰۲ ( بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ۲۰۱۳) می باشد. افزایش قیمت نفت برنت از پایین ترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۱۰۶٫۵۸ خود نشان دهنده تکمیل چرخه امواج الیوت می باشد.

با این حال برای امروز تنها در صورتی می توان به سطح ۱۰۸٫۸۱ اطمینان یافت که قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۰۰ افزایش یابد. در صورت ادامه صعود قیمت به بالای این سطح احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۰۸٫۸۱ وجود دارد.

بنابراین برای امروز می توان در سطوح بالای ۱۰۸ برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۰۸٫۸۱ دلار/بشکه اقدام نمود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت