تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی هر اونس طلا 

تضعیف روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا که پس از گزارش کاهش تراز تجاری امریکا به کمترین نرخهای ۴ ساله گذشته در ماه نوامبر اتفاق افتاد، موجب کاهش قیمت گردد.

اما  همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت نزولی در اطراف سطح حمایت ۱۲۲۶ متوقف گردیده و از آن هنگام به بعد، قیمت به بالای سطح ۱۲۳۰ برگشت کرده است و انتظار داریم که با شکست سطح ۱۲۳۶ دوباره سطح ۱۲۴۸٫۳۰ را لمس کند .

چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی ضعیفی که از سطح ۱۲۴۸٫۳۰ ( بالاترین سطح روز دوشنبه ) صورت گرفته به پایان رسیده است و این حرکت اصلاحی صرفا پس از نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۵۲ ( خط فیبوناچی  ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ – بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ به ۱۱۸۴٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) صورت گرفته است.

 از این رو می توان نتیجه گرفت که قیمت اونس طلا در اطراف سطح ۱۲۲۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۱۸ مورد حمایت قرار گرفته است و امکان اینکه دوباره به سطح ۱۲۵۲ نزدیک شود بسیار زیاد است.

حتی در صورتیکه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۲۲۶ برسد سطح حمایت قوی و مستحکم ۱۲۱۸٫۶۵ (خط گردن از الگوی کف دو قلوی ساخته شده در اطراف سطح ۱۱۸۴٫۵۰- پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر) نیز مانع از فرود قیمت به نرخهای پایین می شود.

با توجه به وضعیت قیمت در این حالت، موج اصلاحی و نزولی قیمت در اطراف نزدیکی سطح ۱۲۲۶ یا ۱۲۱۸ به پایان خواهد رسید و احتمال افزایش دوباره قیمت به سوی سطح ۱۲۵۲ وجود دارد.

لازم به ذکر است که امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام صورتجلسه نشست پیشین اعضای بانک مرکزی آمریکا خبری است که می تواند بر اونس طلا تاثیر گذار باشد و بازیگران بازار نیز به انتظار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا نشسته اند تا ببینند آیا رای به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه از طرف همه اعضا بوده یا بودند کسانی که اعتقاد به تثبیت داشته باشند .

معمولا صورتجلسه نشست FOMC (نهاد تعیین کننده نرخ بهره ایالات متحده ) بیست روز پس از نشست اصلی منتشر می شود و در آن جزییات مباحث مطرح شده اعلام می شود. در نشست پیشین برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه از ۸۵ میلیارد کاهش یافت و به ۷۵ میلیارد دلار رسید و این چرخشی آشکار در سیاست فدرال رزرو است .

از آنجایی که بازار همواره علاقه مند است تا بداند آینده این برنامه چه می شود صبوری نمی کند و گمانه زنیها همواره ارزش اونس طلا را مشخص می کنند.  

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال تحولات قیمت بیانگر آن است که تب و تاب معامله برای فروشندگان در اطراف سطح حمایت ۱۲۲۶ یا ۱۲۱۸ به پایان خواهد رسید و احتمال افزایش دوباره قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۲ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا