تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در آستانه انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که امشب صورت خواهد گرفت و می تواند چشم انداز مشخصی از تصمیم آتی بانک مرکزی در خصوص کاهش محرکهای پولی را  مشخص کند، زوج ارز EurUsd همچنان در روندی آرام بین منطقه ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۶۵۰ به حرکت خود ادامه می دهد.

برای امروز سفارشات فروش به ترتیب در سه مرحله ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۷۵ – ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند و در سطوح ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۰ الی ۱٫۳۵۵۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید وجود دارد اما اگر سطح ۱٫۳۵۵۰ کاملا شکسته شود هدف بعدی کاهش قیمت به سطح ۱٫۳۵۲۴ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴ قرار دارد.

در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱٫۳۶۸۴ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) و ۱٫۳۷۰۰ موجب تغییر روند و صعود قیمت می شود. این در حالی است که بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱٫۳۵۵۰ این احتمال را بوجود خواهد کرد که حرکت نزولی استمرار بیشتری بیابد.

از این رو، ترجیح می دهیم برای امروز در انتظار واکنش بازار به سطوح حمایت ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۰ الی ۱٫۳۵۵۰ و سطوح مقاومت در منطقه ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۷۵ ، ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ بمانیم.

مهمترین اخبار فردا، اعلام نرخ بهره بانکهای مرکزی انگلیس ( BoE ) و بانک مرکزی اروپا ( ECB ) است. پیش بینی می شود، بانک مرکزی انگلیس تغییری در میزان نرخ بهره بانکی خود اعمال نکند و همان رقم ۰٫۵۰% را تثبیت نماید و نیز بودجه خرید دارایی را کماکان رقم ۳۷۵ میلیارد پوند نگاه دارد.

برای بانک مرکزی اروپا نیز پیش بینی می کنیم که فردا تغییری در میزان نرخ بهره اعمال نشود اما سخنان آقای ماریو دراقی در کنفرانس خبری فردا، مورد توجه خواهد بود تا مشخص شود آیا به تدریج تغییری در سیاستهای پولی صورت خواهد گرفت؟

انتظار می رود، دراقی با توجه به کاهش میزان تورم بار دیگر به این نکته تاکید نماید که نرخ بهره ” در سطوح پایین” خود قرار خواهد گرفت و حتی این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا در ماههای آوریل یا مه اقدام به سیاستهای انبساطی کمّی جدیدی (QE) نماید.

در صورت بازگشت قیمت زوج ارز یورو – دلار قیمت به محدوده سطوح ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۷۵ ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد می شود .

بنابراین تا هنگامی که سطح ۱٫۳۷۰۰ شکسته نشود، انتظار داریم حرکت کاهشی ادامه یابد و قیمت پس از عبور از سطح ۱٫۳۵۵۰ به نرخ ۱٫۳۵۲۴ برسد. با این حال برای امروز پیش بینی می شود قیمت در منطقه ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۰ الی ۱٫۳۵۵۰ با حمایت مستحکمی مواجه شود.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۰۴٫۶۰ و ۱۰۴٫۵۰ سفارشات فروش در حول و حوش منطقه  ۱۰۵٫۴۰ و ۱۰۵٫۵۰ قرار دارند. در زوج ارز یورو  – ین ژاپن نیز سفارشات خرید در منطقه ۱۴۲٫۲۰ الی ۱۴۲٫۰۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱۴۳٫۰۰ الی ۱۴۳٫۵۰ وجود دارند. 

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۶۰ و ۰٫۹۰۵۵ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۳۰ ، ۰٫۹۱۳۵ الی ۰٫۹۱۸۰ دیده می شوند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۰۰ و سفارشات فروش در محدوده نزدیکی۰٫۸۹۵۰ الی ۰٫۸۹۸۰ قرار دارند. در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۰۷۶۰ و سفارشات فروش در حدود منطقه نزدیکی ۱٫۰۸۲۵ الی ۱٫۰۸۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو