تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم قیمت جهانی اونس طلا قادر به عبور از سطح حمایت مهم و قوی ۱۲۱۸ نشد و به باور ما از آنجایی که حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۱۲۴۸٫۳۰ (بالاترین سطح روز دوشنبه) شروع شده به پایان رسیده است انتظار داریم که قیمت همچنان بتواند دو مرتبه به سطح ۱۲۴۸٫۳۰ افزایش یابد.

این حرکت تصحیحی در واقع پس از نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۵۲ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) صورت گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) تشکیل شده است.

الگوی کف دو قلو در نمودار ساعتی که در این چند روز گذشته در اطراف سطح ۱۱۸۴٫۵۰ بدان اشاره کردیم همچنان معتبر است و اکنون انتظار داریم که حرکت قیمت در روندی رو به جلو ادامه دارد.

باید توجه داشت که حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر) به سطح ۱۲۴۸٫۳۰ اولین موج افزایشی از روند صعودی محسوب می شود که می تواند در صورت شکست سطح ۱۲۵۲ به سطح ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یابد.

در حال حاضر، احتمال تشکیل الگوی صعودی در نمودار ساعتی دیده می شود و این بدان معنی است که اگر قیمت به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۲۱۸ بسته شود، هدف بعدی، صعود تا سطح ۱۲۵۲ و بعد از آن ۱۲۷۳ خواهد بود که این اهداف را قررا گرفتن قیمت در موج c تایید خواهد کرد.

فردا مهمترین خبر بازار اعلام گزارش ماهانه اشتغال (NFP) در ایالات متحده آمریکا است. آمارهای این دوره به این علت اهمیت دارد که در شرایط فعلی، بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید اوراق قرضه خود را تصویب نموده اما ادامه برنامه کاهش خرید دارایی ها، به انتشار آمارهای اقتصادی مهم و از جمله وضعیت اشتغال آمریکا در روز جمعه وابسته است.

به باور ما، در صورت اعلام ضعیف تر از حد انتظار آمارهای این دوره، گمانه زنی ها از کاهش بودجه خرید ماهانه اوراق قرضه (از ۷۵ میلیارد دلار) کم رنگ تر می شود که در این صورت، اونس طلا در موج c فرصتی برای احیا و جبران حرکت نزولی اونس طلا به سوی ۱۲۵۲ و ۱۲۷۳ بدست خواهد آورد .

در مقابل، اعلام بهتر از حد انتظار، به تضعیف قیمت می انجامد که البته قبل از آن می بایست بر سطوح حمایت مهم ۱۲۱۸ و ۱۲۱۲ غلبه کند در غیر این صورت تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۲۱۸ قرار دارد می توان به ادامه حرکت افزایشی در موج c تا سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۷۳ امیدوار بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا