تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید ، به منطقه حمایت بسیار قوی و مستحکمی در حدود ۹۲٫۱۶ و ۹۱٫۷۷ دلار/بشکه نزدیک شده است که به باور ما این منطقه کف قیمت برای معاملات امروز محسوب می شود و انتظار داریم از نزدیکی این منطقه با افزایش روبرو شود.

این منطقه همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی سطح ۹۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳) و خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۹۸٫۹۷ ( بالاترین سطح روز ۲ ژانویه) واقع شده است.

به باور ما چرخه پنج موجی قیمت که از سطح ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شرع شده به پایان رسیده است و موج سوم بیش از حد گسترش یافته که همین موضوع نشان می دهد که موج ۵ بزودی خاتمه می یابد و به احتمال زیاد این موج در اطراف سطح ۹۱٫۷۷ به کف خود خواهد رسید.  

بنابراین کسانی که انتظار استمرار حرکت نزولی قیمت نفت را دارند می باید به این نکته توجه کنند که در نمودار ساعتی الگوی کف قیمت در منطقه حساس ۹۲٫۱۶ و ۹۱٫۷۷ تشکیل شده است و چنانچه قیمت به همین صورت در بالای این منطقه تثبیت شود می تواند به شروع حرکت جدید افزایشی بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۶٫۳۵ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی موج نزولی ۵ تایید کرده است. 

این آخرین موج نزولی از موج بزرگ (c) می باشد که از سطح ۱۱۲٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است. موج (c) بخشی از چرخه موج بزرگی است که از سطح ۱۱۳٫۰۲ ( بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ۲۰۱۳) ایجاد شده است.

تحلیل و بررسی  سطوح فیبوناچی از موج (c) نشان می دهد که هدف قیمت در حدود ۱۰۶٫۳۵ و ۱۰۵٫۵۹ در نظر گرفته شده است که این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی مشاهده می شود.

البته تشخیص اینکه کف این موج در چه منطقه ای ساخته خواهد شد کمی دشوار است اما در هر حال از آنجایی که طول موج نزولی ۳ گسترش بیشتری داشته است ، این احتمال وجود دارد که موج ۵ در نرخهای بالای سطح حمایت اصلی ۱۰۵٫۵۹ دلار/بشکه کامل شود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت