تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) میزان نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد و قویٌا انتظار می رود میزان نرخ بهره بدون تغییر رقم ۰٫۲۵% تثبیت شود. در نشست خبری ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا که اندکی پس از اعلام نرخ بهره صورت خواهد گرفت مورد توجه فعالان بازار قرار خواهد گرفت.

چنانچه امروز آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در کنفرانس خبری خود در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران از موضوع تورم منفی ابراز نگرانی کند و حرکت کاهشی یورو قادر به تثبیت در پایین سطح ۱٫۳۵۵۰ باشد، می توان به استمرار کاهش تا سطوح ۱٫۳۵۲۴ و ۱٫۳۵۰۰ امیدوار بود مخصوصا با توجه به اینکه اختلاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان رو به افزایش است که این موضوع موجب فشارهای نزولی یورو می گردد.

هم اکنون اختلاف نرخ بهره بازدهی اوراق قرضه دو ساله آمریکا/آلمان به ۲۰ واحد رسیده است که نزدیک به ۲۳ واحد (بالاترین سطح ماه نوامبر) می باشد. در روز ۲۳ نوامبر زمانیکه این اختلاف به ۲۳ واحد رسید ارزش یورو در مقابل دلار در منطقه ۱٫۳۳۵۰ معامله می شد. بالاتر از عدد ۲۳ واحد می بایست منتظر رسید اختلاف بازدهی به ۲۹ واحد (بالاترین حد ۷ جولای) بود که به یاد می آورم آن روز زوج یورو – دلار ۱٫۲۷۵۵ معامله می شد.

نتیجه آنکه در صورت افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا در مقابل اوراق قرضه آلمان احتمال تشکیل یک روند نزولی برای یورو را به همراه دارد.

بازگشت قیمت زوج ارز یورو – دلار به سطوح مقاومت ۱٫۳۶۳۰ ، ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ – ۱٫۳۶۶۰ فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در نرخهای بالا ایجاد خواهد کرد و حتی در منطقه مقاومت ۱٫۳۶۷۵  – ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ سفارشات فروش چیده شده اند.

سطوح حمایت نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۰ قرار دارند که اگر شکسته شود قیمت به شدت تحت فشارهای نزولی قرار می گیرد در غیر این صورت باید احتیاط کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز از نظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال پیش بینی می کنیم که قیمت دو مرتبه به سطح ۱۰۵٫۴۵ افزایش یابد که این سطح بالاترین سطح در روز ۱ ژانویه ۲۰۱۴ می باشد.  سطح ۱۰۵٫۴۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱ قرار گرفته است و چنانچه قیمت بتواند حداقل ۲ ساعت بالای این سطح تثبیت شود می تواند تا حدود ۱۰۵٫۸۰ و ۱۰۶٫۰۰ صعود کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این زوج ارز کاملا در بالای خط تنکان سن تثبیت شده است که خود همین سیگنال خرید صادر کرده است و برای امروز نیز سفارشات خرید به در منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۶۰ و ۱۰۴٫۵۰ چیده شده اند که ما پیشنهاد می کنیم بدلیل سطوح مقاومتی که در نرخهای ۱۰۵٫۱۰ ، ۱۰۵٫۲۰ ، ۱۰۵٫۴۰ الی ۱۰۵٫۵۰ قرار دارند در نزدیکی این سطوح نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۴۲٫۲۰ الی ۱۴۲٫۰۰ سفارشات فروش در حدود منطقه ۱۴۳٫۰۰ ، ۱۴۳٫۲۰ الی ۱۴۳٫۵۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید امروز نیز در منطقه ۰٫۹۰۸۰ و ۰٫۹۰۶۰ الی ۰٫۹۰۵۵ سفارشات فروش در دو منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۳۰ – ۰٫۹۱۳۵ الی ۰٫۹۱۸۰ قرار دارند که دیروز بدان اشاره کردیم.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز سفارشات خرید در منطقه ۰٫۸۸۵۰ ، ۰٫۸۸۴۰ الی ۰٫۸۸۳۰ سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۹۰۰ و ۰٫۸۹۲۰ تا ۰٫۸۹۵۰ وجود دارند. در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱٫۰۸۰۰ الی ۱٫۰۷۸۰ با حد سود در منطقه ۱٫۰۸۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن