تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا در آستانه اعلام گزارش NFP 

گزارش میزان اشتغال در ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحدهداشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار جهانی طلا بشمار می رود.

امروز اعلام گزارش اشتغال ماهانه NFP آمریکا قطعاً موجب نوسانات قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد، اگر آمارهای اشتغال ضعیف تر از حد انتظارات (۲۰۰۰۰۰+) باشد، روند صعودی آغاز شده که از سطح ۱۲۱۸ پیش بینی کرده بودیم با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت و برای امروز می توان هدف اولیه ۱۲۴۳ را در موج افزایشی c پیش بینی کرد.

اما اگر رقم نهایی بالاتر از حد پیش بینی ها یعنی بالای ۲۰۰ هزار اعلام شود در واکنش اولیه منجر به کاهش می شود اما کاهش قیمت مشروط به شکست کامل سطح حمایت قوی و مستحکم ۱۲۱۸ می باشد که آنهم مشخص نیست زیرا قیمت چندین بار این سطح را لمس کرد اما موفق به شکست آن نشده است.

البته از سوی دیگر باید انتظارات بازار را نیز در نظر گرفت. اکنون پس از گزارش مثبت اشتغال بخش خصوصی (ADP) و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، این انتظارات بالا رفته است و در صورت عدم اجابت خواسته بازار، احتمال سقوط مجدد دلار و افزایش قیمت اونس طلا وجود خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که روند صعودی اونس طلا، حرکت اصلاحی خود به منطقه حمایت ۱۲۱۸ را نیز انجام داده است و ممکن است با یک خبر ناخوشایند از اخبار اشتغال آمریکا، روند صعودی اونس طلا قطعی شود و با شکست سطح ۱۲۴۲ به ۱۲۵۷ افزایش یابد که این اهداف در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

 از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز هدف ۱۲۴۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است و به باور ما، شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۲ سیگنال مشخصی از شروع حرکت صعودی به ترتیب به سطوح ۱۲۴۸ ، ۱۲۵۲ الی ۱۲۵۷ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است.

همانطور که بارها و بارها در تحلیلهای گذشته بدان اشاره کردیم الگوی کف دوقلو در سطح ۱۱۸۴٫۵۰ تایید شده است و همچنان بر این باوریم که اگر در واکنش به خبر امروز روند افزایشی استمرار داشته باشد، احتمال صعود بیشتر تا نرخهای بالای سطح ۱۲۴۸٫۳۰ (بالاترین سطح روز دوشنبه) وجود دارد. با هم تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر می مانیم…

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا