تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا هر چند دیروز شاهد کاهش قیمت تا سطح ۹۱٫۲۴ دلار/بشکه بودیم اما کف قیمت را در محدوده سطح ۹۱٫۷۷ عنوان کردیم و می توان از این سطوح برای ردیابی حرکات و روند بعدی قیمت استفاده کرد زیرا برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۹۳٫۴۸ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این چرخه در پنج موج در قالب موجهای ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ و ۵ شکل گرفته است و موج ۵ نیز خود به پنج موج کوچکتر در قالب موجهای i , ii , iii, iv , v تقسیم شده است.

جزئیات محاسبات نشان می دهد که طول موج ۵ برابر با طول موج ۱ بوده است و این نشانه ی مهمی است که تعداد پنج موج را بازگو می کند.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه امواج الیوت هدف اولیه را در حدود سطح ۹۳٫۴۸ پیش بینی می کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و چنانچه قیمت به بالای این سطح برسد تا هدف بعدی ۹۴٫۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.

امروز توجه بازار به آمارهای گزارش NFP ایالات متحده خواهد بود که امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و قطعاً در واکنش به این خبر شاهد نوسانات قابل توجه خواهیم بود….

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که موج نزولی اخیر آن در اطراف سطح ۱۰۵٫۵۹ دلار/بشکه تکمیل شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن در موج (c) قرار گرفته است که از سطح ۱۱۲٫۸۰ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است.

حرکت پنج موجی قیمت کم و زیاد تکمیل شده است و برای موج آخر یعنی موج ۵ پیش بینی می کنیم که در اطراف نزدیکی سطح ۱۰۵٫۵۹ به کار خود خاتمه دهد که این هدف در نزدیکی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج (c) تشکیل شده است.

با در نظر گرفتن این سیگنال که موج ۵ می تواند به اندازه طول موج اول یعنی موج ۱ حرکت کند ، یک محاسبه ساده نشان می دهد که این موج ۵ می تواند در سطوحی بالای سطح ۱۰۵٫۵۹ به پایان برسد. اما چنانچه قیمت در موج ۵ به زیر سطح ۱۰۵٫۵۹ برسد می بایست منتظر کاهش بیشتر قیمت بود.

در هر صورت امکان اینکه قیمت نفت برنت بدون اینکه کاهشی یابد از سطوح فعلی با افزایش روبرو شود نیز چندان جای تعجبی ندارد و برای امروز می تواند هدفی در حدود ۱۰۷٫۵۸ را پیش بینی کرد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت