تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در آستانه اعلام گزارش مهم اشتغال ماهانه (NFP) در آمریکا، زوج ارز یورو – دلار همچنان در دامنه خنثی بین ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۶۵۰ قرار دارد و بعد از انتشار این خبر به احتمال یقین یکی از این سطوح شکسته می شود.

پیش بینی ها از احتمال افزایش مجدد تعداد اشتغال خبر می دهند زیرا بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، اکنون بازار کار این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است که رشد آمارهای اشتغال بخش خصوصی و کاهش متقاضیان استفاده از مزایایی بیمه بیکاری هفتگی خود گواه این مطلب است

برای امروز سطوح حمایت اولیه یا سفارشهای خرید این زوج بر روی نرخهای ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۳۰ الی ۱٫۳۵۲۵ تشکیل شده که می تواند تبدیل به نقطه شروع افزایش و سطوح مقاومت یا سفارشهای فروش بر روی سه مرحله نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ ، ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۶۰ الی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند. خط موینگ اوریج یا میانگین متحرک ۳۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۶۸۴ که مهترین سطح مقاومت محسوب می شود.

بنابراین برای امروز انتظار می رود، روند حرکت یورو تا قبل از خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران مابین نرخهای ۱٫۳۵۲۵ و ۱٫۳۷۰۰ ادامه یابد تا یکی از این سطوح شکسته شود.  

روز گذشته بانک مرکزی اروپا (ECB) مطابق انتظارات نرخ بهره بانکی خود را در عدد ۰٫۲۵% تثبیت کرد و ریس این بانک در کنفرانس خبری خود از کاهش تورم و ریسک تورم منفی ابراز نگرانی کرد و به خاطر این موضوع به پایین نگه داشتن نرخ بهره در سطوح پایین برای مدتی طولانی اشاراتی داشت .

همانطور که دیروز گفتیم قیمت توانست تا سطح حمایت ۱٫۳۵۵۰ کاهش یابد و هر چند برای گذر از حمایت ۱٫۳۵۵۰ تلاشهایی کرد اما موفق نشد و مجددا به محدوده تعادل خود در منطقه ۱٫۳۶۰۰ بازگشت .

از نمایی بالاتر اگر به این زوج ارز نگاه کنیم می بینیم که منطقه ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۲۵ حمایت بسیار مهمی برای این زوج محسوب می شود و به غیر از دیروز چند بار نیز به این خط حمله شده که هر بار نا فرجام بوده است که این امر نشاندهنده قدرت این منطقه می باشد .

بنابراین به اعتقاد ما گذر از یکی از سطوح ۱٫۳۵۵۰ یا ۱٫۳۶۵۰ نیاز به مومنتوم بالایی دارد که تا قبل از گزارش اشتغال آمریکا (NFP) تجمیع این انرژی بعید به نظر می رسد .

با نزدیک شدن به اعلام خبر اشتغال آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود . از ابتدای هفته یورو در نوار نسبتا باریکی بین ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۶۵۰ حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این خبر است .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در حال حاضر، سطح حمایت اولیه این زوج ارز که سفارشات خرید زیادی در این منطقه چید شده اند به ترتیب بر روی نرخهای ۱۰۴٫۶۰ ، ۱۰۴٫۵۰ و تا قبل از سطح حمایت اصلی ۱۰۴٫۰۰  قرار دارند و تا زمانیکه قیمت در بالای این سطح قرار دارد، به سوی سطوح ۱۰۵٫۱۰ ، ۱۰۵٫۲۰ الی منطقه نزدیکی ۱۰۵٫۴۵ و ۱۰۵٫۵۰ حرکت خواهد کرد.

در روند افزایشی، تمرکز اولیه بر روی سطح ۱۰۵٫۴۵ (بالاترین سطح روز ۱ ژانویه) است که در صورت شکسته شدن، احتمال صعود تا نرخهای ۱۰۵٫۸۰ و ۱۰۶٫۰۰ وجود دارد اما همانطور که دیروز گفتیم بهتر است که در حدود منطقه نزدیکی ۱۰۵٫۱۰ الی ۱۰۵٫۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا فعلا این سطوح مقاومت قیمت این زوج ارز محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که سطح ۱۰۵٫۴۹ بر روی خط فیبوناچی دراز مدت ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱ قرار دارند. در هر صورت برای امروز ضعیف یا قوی بودن NFP می تواند این مسئله را روشن کند که قیمت می تواند به بالای ۱۰۵٫۵۰ برسد؟یا این که پس از اعلام خبر به زیر ۱۰۴٫۰۰ سقوط خواهد کرد؟

فعلا همانطور که اشاره کردیم تا قبل از خبر امروز سفارشات خرید زیاد این زوج ارز در حدود منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۶۰ ، ۱۰۴٫۵۰ الی قبل از سطح ۱۰۴٫۰۰ با حد سود در منطقه ۱۰۵٫۱۰ الی ۱۰۵٫۳۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو  – ین ژاپن نیز سفارشات خرید تا قبل از خبر امروز در منطقه نزدیکی ۱۴۲٫۵۰ ، ۱۴۲٫۴۰ الی ۱۴۲٫۰۰ و ۱۴۱٫۹۵ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۴۳٫۲۰ الی ۱۴۳٫۵۰ چیده شده اند.

سفارشات خرید زوج دلار آمریکا – فرانک سویس نیز تا قبل از خبر امروز در حدود منطقه ۰٫۹۰۶۰ – ۰٫۹۰۵۵ و ۰٫۹۰۲۰ الی ۰٫۹۰۰۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۳۰ ، ۰٫۹۱۸۰ تا استاپ ۰٫۹۲۰۰ وجود دارند.

برای زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز تا قبل از خبر امروز سفارشات خرید در نقطه ۰٫۸۸۵۰ تا ۰٫۸۸۰۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۲۰ تا ۰٫۸۹۵۰ قرار دارند.

سفارشات خرید زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز تا قبل از خبر امروز در محدوده نزدیکی ۱٫۰۸۰۰ تا ۱٫۰۷۸۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۰۸۷۵ الی ۱٫۰۹۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن