خبر فوری: تحلیل چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا پس از گزارش اشتغال آمریکا (NFP

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تعداد مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا در شرایطی که بازار به شدت منتظر این خبر بود اعلام شد .

عموم فعالان بازار انتظار عددی در حدود ۲۰۰۰۰۰+ را داشتند اما در کمال ناباوری نه تنها این عدد اعلام نشد بلکه حتی عدد نهایی بالای ۱۰۰۰۰۰+ هم نبود و تنها ۷۴۰۰۰ آماری بود که سرانجام بازار از آن آگاه شد که بی هیچ تردیدی به خاطر شدت سرمای فصل زمستان در آمریکا که گفته می شود سرمای هوای امسال در طی ۵۰ ساله گذشته بی سابقه بود آماری اسفناک برای اقتصاد آمریکا است و این نشان می دهد که برنامه کاهش خرید اوراق قرضه نباید عجولانه در دستور کار بانک مرکزی آمریکا قرار گیرد.

آخرین مرتبه ای که NFP به این محدوده رسید به ژانویه سال ۲۰۱۱ برمی گردد و از آن زمان بازار کار آمریکا همواره روند رو رشد داشت که سرانجام خبر امروز آمار رشد اشتغال آمریکا را به پایین ترین سطوح ۳ ساله گذشته برگرداند.

واکنش قیمت جهانی اونس طلا به این خبر نیز کاملا مطابق انتظار بود . این فلز گرانبها به شدت تقویت شد و موجی را پدید آورد که به اعتقاد ما می تواند اولین موج از یک طوفان باشد .

ارزش اونس طلا تقریبا مابین خطوط ۱۲۱۸ و ۱۲۳۳ نوسان می کرد  که خبر امروز موجب شکست سطح ۱۲۴۰ و قوی شدن اونس طلا شد . همانطور که در نمودار زیر می بینید شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۲ در موج افزایشی c به صعود قیمت تا سطح ۱۲۵۷و بعد از آن به هدف ۱۲۷۳ خواهد انجامید. تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۵۰ زمینه این حرکت را فراهم می آورد.

واکنش دلار نیز به این خبر کاملا منطقی بود و به میزان قابل توجهی در مقابل ارزهای اصلی تضعیف شد .  در حال حاضر یورو فاصله چندانی تا عدد ۱٫۳۷۰۰ ندارد و پوند نیز در حال افزایش به بالای سطح ۱٫۶۵۰۰ است که احتمال فتح این سطوح برای یورو و پوند در مقابل دلار بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود قیمت جهانی اونس طلا نیز رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به منطقه ۱۲۵۰ و ۱۲۵۷ نزدیک می کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا