تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

سرانجام پس از سپری شدن هفته های سیاه برای اونس طلا و سقوط بسیار قابل توجه قیمت آن از روز جمعه حرکت افزایشی قیمت را آغاز کرد و هر چند از نقطه نظر تکنیکی انتظار چنین حرکتی وجود داشت اما موتور این حرکت برق آسا را اعلام کاهش در آمار اشتغال آمریکا روشن کرد و قیمت اونس طلا با نهایت سرعت حرکت صعودی خود را به نمایش گذاشت و به بالاترین نرخهای ۱ ماهه گذشته تقویت شد.

برای قیمت جهانی هر اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به منطقه مقاومت ۱۲۵۲ و ۱۲۵۸ افزایش یابد و چنانچه بتواند از سطح ۱۲۵۸ عبور کند تا حدود منطقه ۱۲۶۷ ، ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ بالا خواهد آمد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت ۱۲۵۲ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ ( بالاترین سطح ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) قرار گرفته است و سطح ۱۲۵۸ نیز بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد.  

به باور ما تلاش اونس طلا برای عبور از سطح ۱۲۵۲ تاییدی از ادامه روند صعودی آن است و امروز صبح قیمت به بالای آن رسید که می تواند به سوی ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یابد. هدف نهایی این روند افزایشی می تواند بر روی منطقه ۱۲۸۲ قرار گیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص است.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۴۳ و ۱۲۳۸ قرار دارند که مانع از هر گونه حرکت کاهشی می شود.  بنابراین در صورت عبور قیمت از سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی که بر روی نرخ ۱۲۵۸ قرار دارد، سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ ظاهر خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است که موج افزایشی c این هدف را تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا