تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

پس از سقوط شدید روز گذشته اونس طلا به ۱۳۳۸ و عدم توانایی در عبور از این سطح شاهد انجام یک حرکت اصلاحی تند و سریع به سوی ۱۴۰۰ بودیم که پیشتر در بولتن تحلیلی هفتگی روز یکشنبه سایت بدان اشاره کرده بودیم و به احتمال زیاد این هفته شاهد حرکت بازار در روندی رنج (خنثی) بین منطقه ۱۳۳۸ الی ۱۴۸۷ خواهیم بود.

برای امروز کف احتمالی در منطقه ۱۳۵۰ الی ۱۳۳۸  قرار گرفته است و احتمال لمس مجدد منطقه ۱۳۹۶ ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی ) و ۱۴۰۰ وجود دارد. فردا ریس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت و محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود. گزارش آقای برنانکی در برابر کنگره قطعاً جهت حرکت اونس طلا را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد.

در هر حال ما نمی توانیم با قاطعیت بگوییم فردا برنانکی چه خواهد گفت اما یک مسئله بدیهی است و آن اینکه او هنوز از مدافعان سیاستهای انبساطی است و هر چه بگوید بازار آماده انفجار است و بالاخره به سمتی خواهد رفت .

بنابراین استفاده از سیستمهای Break Out  برای امروز و فردا جواب گو خواهند بود و شکست کامل و تثبیت حداقل ۲ ساعت بالای سطح مقاومت ۱۴۰۰ می تواند برای مدتی هم به تقویت قیمت کمک کند. در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه اونس طلا برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۴۰۰ هموار خواهد شد .

در هر صورت حرکت افزایشی سریع روز گذشته از سطح ۱۳۳۸ بیانگر این موضوع است که به احتمال زیاد قیمت اونس طلا در هفته جاری بین منطقه ۱۳۳۸ الی ۱۴۸۷ در نوسان خواهد بود و تنها شکست سطح ۱۳۳۸ سناریوی نزولی را احیا خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا