تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که همچنان قیمت بتواند سطح مقاومت ۹۳٫۴۸ دلار/بشکه را لمس کند و در صورت شکست این سطح می تواند تا حدود ۹۴٫۸۷ افزایش یابد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که چرخه پنج موجی قیمت که از سطح ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است در سطح ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) به کف خود رسیده است و احتمالا برای امروز شاهد برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح مقاومت ۹۳٫۴۸ باشیم.

این حرکت بازگشتی حداقل می تواند تا سطح ۹۴٫۸۷ احیا شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از این چرخه الیوت قرار دارد.

در نمودار زیر همچنین مشاهده می شود که اولین موج افزایشی قیمت در اطراف سطح ۹۳٫۴۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و چنین به نظر می رسد که قیمت در حال تجمیع انرژی برای افزایش مجدد به سطح ۹۳٫۴۸ می باشد.

در صورت کاهش، سطح حمایت اولیه را می توان بر روی نرخ ۹۱٫۹۹ مشاهده کرد و سطح ۹۱٫۲۴ به عنوان سطح حمایت مستحکم قیمت عمل می کند. همانطور که در گفته شد در حرکت صعودی، بازگشت قیمت نفت به بالای سطح ۹۳٫۴۸  می تواند ادامه روند افزایشی را تا سطح ۹۴٫۸۷ دلار/بشکه نوید بخش باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۱۰۸٫۸۱ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا موج نزولی (c) که از سطح ۱۱۲٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) آغاز گردیده کف خود را ساخته است.

به باور ما این سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۱۳٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ) شروع شده است و بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی (c) نشان می دهد که قیمت نتوانسته است که با قدرت به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برسد و خود را در زیر این منطقه تثبیت کند که در این صورت، احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۰۸٫۸۱ بوجود خواهد آمد.

مضاف بر اینکه حرکت پنج موجی قیمت در موج نزولی (c) کامل شده است و تثبیت قیمت نفت برنت در بالای نرخ ۱۰۶٫۳۵ تاییدی بر برگشت قیمت است و می تواند هدف ۱۰۸٫۸۱ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

بنابراین نمودار زیر نشان می دهد که حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت که از زیر سطح ۱۰۶٫۳۵ آغاز شده ، بزودی به سطح ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی فیبوناچی در نرخ ۱۰۸٫۸۱ دلار/بشکه خواهد رسید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت