تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

شاخص معاملات آتی دلار آمریکا (DXY) همچنان پس از گزارش کاهش رشد اشتغال آمریکا در حال ریزش است و حرکت اندیکاتورهای روزانه در تایم فریم روزانه منفی است .

برای هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۸۰٫۱۲۱ کاهش یابد و سقوط قیمت به زیر نرخ  ۸۰٫۱۲۱ احتمال و زمینه بازگشت حرکت نزولی و سقوط تا نرخ ۷۹٫۸۶۹ را بوجود خواهد آورد.  

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حرکت نزولی اخیر که از سطح ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) شروع شده در موج نزولی C همچنان پایدار است .

براساس سطوح فیبوناچی می بایست دیر یا زود منتظر کاهش قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا در این موج تا سطح ۷۹٫۴۶۲ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بود.

اما برای هفته جاری هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۸۰٫۱۲۱ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یا ۷۹٫۸۶۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید حرکت کاهشی قیمت ایندکس دلار در اطراف سطح حمایت ۸۰٫۵۲۸ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد فعلا متوقف شده است و برای این هفته به محض اینکه قیمت به زیر سطح ۸۰٫۴۵ برسد می توان هدف اولیه را در سطح ۸۰٫۱۲۱ در نظر گرفت.

این کاهش قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا قطعاً به خاطر اعلام اخبار ضعیف اقتصادی در ایالات متحده بوده است و گمان می رود، سیاستهای دولتی و کارگزاران بزرگ بازار جهت بازار را تعیین نمایند هر چند در این میان نمی بایست اعلام ضعیف اخبار اقتصادی آمریکا مخصوصا آمار اشتغال آمریکا را نادیده گرفت.

با این حال، تصور می شود قدرتی فراتر از اخبار و آمارهای اقتصادی بر بازار حکومت می کند و در شرایط خاص، اعمال نفوذ می کند که می تواند در هفته جاری منجر به کاهش شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به سطوح ۸۰٫۱۲۱ و ۷۹٫۸۶۹ شود که در نمودار زیر در موج نزولی C مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس