تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در حال حاضر، عمده توجه بازار به اخبار ضعیف مربوط به اعلام گزارش اشتغال آمریکا است. خبر روز جمعه موجب شد تا معامله گران با هراس از کاهش رشد اشتغال آمریکا، به سرعت از پوزیشن های خرید دلار آمریکا خارج شوند که همین موجب صعود زوج یورو – دلار تا سطح ۱٫۳۶۸۷ گردید.

برای امروز سفارشهای خرید این زوج ارز در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ بعدی ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ و سفارشات فروش در سه مرحله نزدیکی ۱٫۳۷۰۰ بعدی ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ الی منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۵۰ چیده شده اند.

تغییر و تحولات قیمت نشان می دهد که این زوج ارز در تلاش برای تثبیت بالای سطح ۱٫۳۶۹۰ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) می باشد که می تواند هدف ۱٫۳۷۲۱ ( بر روی خط کیجون سن) را نمایان سازد.  

بنابراین برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای ۱٫۳۶۵۳ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) ایجاد شود و استاپ چند پیپ زیر سطح حمایت اصلی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارد.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت این زوج ارز بالای سطوح ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۰۰ قرار دارد، تقاضاهایی زیادی برای خرید وجود دارد تا قیمت به نرخهای ۱٫۳۷۰۰ بازگردد و معامله گران از این فرصت برای ورود به معامله استفاده می کنند.

در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که حرکت صعودی این زوج ارز است که برای امروز پیشنهاد می کنیم در نزدیکی سطح ۱٫۳۷۰۰ یا ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا سفارشات فروش به ترتیب در منطقه ۱٫۳۷۰۰ ، ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ الی ۱٫۳۷۵۰ قرار دارند.

حمایت مهم و کلیدی قیمت در هفته جاری هم اکنون در محدوه نرخ ۱٫۳۵۶۴ ( کف ابر ایچیموکوی) و مقاومت اصلی بر روی ۱٫۳۷۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز تثبیت قیمت در زیر سطح ۱۰۳٫۸۰ (خط کیجون سن) موجب کاهش قیمت شده است و همین امر می تواند به نزول زوج ارز دلار – ین به سطوح ۱۰۳٫۲۰ ، ۱۰۳٫۱۰ الی ۱۰۳٫۰۰ بیانجامد و پایین تر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا برخی از سفارشات خرید در نزدیکی این محدوده یعنی ۱۰۳٫۲۰ الی ۱۰۳٫۰۰ چیده شده اند.

سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۴٫۲۰ تا ۱۰۴٫۳۰ قرار دارند که در نزدیکی خط تنکان سن می باشند. بنابراین برای امروز هرگونه حرکت افزایشی به ۱۰۴٫۲۰ و ۱۰۴٫۳۰، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد و در افق بالاتر، سطح مقاومت روانی ۱۰۴٫۵۰ مهمترین سطح قیمت است.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت در تلاش برای تثبیت در زیر خط گردن الگوی سر و شانه می باشد که در صورت تثبیت زیر این خط موجب کاهش بیشتر قیمت می شود. این خط گردن بر روی منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۶۱ وجود دارد.

خطوط تنکان سن و کیجون سن نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و برای امروز اکثر سفارشات فروش این زوج ارز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۴۳٫۰۰ ، ۱۴۳٫۳۰ الی ۱۴۳٫۴۰ و برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۲۰ الی ۱۴۱٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید امروز در محدوده نزدیکی ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۸۹۹۰ الی ۰٫۸۹۸۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۴۰ و ۰٫۹۰۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز اکثر سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۸۰ ، ۰٫۸۹۷۰ الی منطقه ۰٫۸۹۶۵ و ۰٫۸۹۶۰ با حد سود در منطقه ۰٫۹۰۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید در حدود ۱٫۰۸۸۰ تا ۱٫۰۸۶۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۰۹۳۰ و ۱٫۰۹۴۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپنیوروین