تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی (فرار سرمایه ها از بازارهای سهام و جاری شدن به سوی محل امن) که پس از اعلام بسیار ضعیف آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه صورت گرفت، در این شرایط، سرمایه ها همچنان بطور سنتی به طلا به دلیل دارا بودن ویژگی دارایی مطمئن  (Safe heaven)روانه می شود.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به سال نو چینی که با نام فستیوال بهار نیز مشهور است و مهمترین مراسم سنتی برای چینی ها محسوب می شود تقاضا برای خرید طلا رو به افزایش است که همین موجب تثبیت قیمت در بالاترین نرخهای ۱ ماهه گذشته شده است و به نظر می رسد کماکان محرک خوبی برای ادامه این افزایش قیمت باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید برای قیمت جهانی هر اونس طلا به باور ما موج افزایشی c آنقدر مستحکم و قدرتمند است که می توانیم به انتظار افزایش بیشتر قیمت تا سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ باشیم و دیروز دیدیم که با اقدام معامله گران برای گرفتن پوزیشن های خرید، حرکت صعودی قیمت از همان سطح حمایت ۱۲۴۳ آغاز شد و اکنون قیمت به بالای نرخ ۱۲۵۲ رسیده است.

اکنون بر این باوریم که محتمل ترین سناریو، ادامه حرکت افزایشی و صعود قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۵۸ است.

در چشم انداز روزانه احتمال افزایش قیمت حتی تا سطح ۱۲۷۳ نیز وجود دارد. در طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت نوسانات متعددی داشته که فرصت مناسبی برای ورود به معامله خرید ایجاد کرده است و به نظر می رسد که خریداران فرصت خوبی برای ورود به معامله داشته اند.

دیروز سطح ۱۲۵۵ برای چندین بار مورد حمله قرار گرفت اما فعلا قادر به عبور از آن نشده است اما به باور ما اگر این سطح و بعد از آن سطح ۱۲۵۸ شکسته شود، انتظار می رود حرکت صعودی تا سطح ۱۲۷۳ ادامه یابد و پس از آن تا نرخ ۱۲۸۲ پیش رود که شکست سطح ۱۲۶۲ زمینه این حرکت افزایشی را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا