تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۹۳٫۳۸ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز ۱۰ ژانویه) اصلاح کند زیرا به باور ما هنوز حرکت اصلاحی که از سطح ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) آغاز شده کامل نشده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود الگوی کف دوقلو برای خریداران شکل گرفته است و این حرکت برگشتی در سه موج تشکیل شده است . کاملا به وضوح مشخص است که فقط موج اول یعنی موج a کامل شده و موج b نیز در حال تکمیل است که انتظار داریم پس از این موج با افزایش قیمت در موج c روبرو شود.

اکنون انتظار می رود با تشکیل الگوی کف دوقلو در نمودار یک ساعتی حرکت صعودی ادامه یابد و فعال شدن این الگو مستلزم صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۹۳٫۴۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ – بالاترین سطح ۲۷ دسامبر به ۹۱٫۲۴) است و در این صورت، هدف بعدی نرخ ۹۴٫۸۷ خواهد بود.

در حرکت صعودی شکست سطح ۹۲٫۴۰ زمینه را برای افزایش به ۹۳٫۳۸ فراهم می آورد. این در حالی است که اگر حرکت نزولی به سطوح پایین ۹۱٫۲۴ دلار/بشکه برسد و این سطح شکسته شود، روند نزولی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح مقاومت ۱۰۷٫۵۸ دلار/بشکه را لمس کند زیرا هنوز حرکت تصحیحی که از سطح ۱۰۶٫۰۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۰ ژانویه) شروع شده کامل نشده است.

این حرکت برگشتی در سه موج و در قالب موجهای a , b , c شکل گرفته است و همانطور که مشخص است موجهای a و b کامل شده است و ما هم اکنون در موج افزایشی c قرار داریم که به سوی سطح ۱۰۷٫۵۸ در حال حرکت است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج قبلی (c) قرار دارد که از سطح ۱۱۲٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) آغاز شده بود.

در حرکت افزایشی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۷٫۵۸ موجب افزایش به سوی سطح ۱۰۸٫۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد و از سوی دیگر کاهش قیمت به زیر سطح ۱۰۶٫۰۳ نشانه ی از تایید سیر نزولی قیمت به ۱۰۵٫۵۹ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت