تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

مطابق نمودار زیر همانطور که مشخص است حرکت صعودی قیمت این زوج ارز پس از برخورد به کف ابر ایچیمکوی (در حال حاضر این کف بر روی نرخ ۱٫۳۶۰۲ قرار دارد) ادامه داشته است که می تواند قیمت یورو را به سوی سطح ۱٫۳۷۲۱ برساند.

تثبیت قیمت در بالای خط کیجون سن که بر روی نرخ ۱٫۳۷۲۱ قرار دارد می تواند به افزایش بیشتر قیمت به سوی سطوح ۱٫۳۷۷۶ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه ۲۰۱۴ ) و حتی ۱٫۳۸۱۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) بیانجامد.

اما برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۰۰ یا ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۵۰ برای بستن پوزیشن های خرید خود اقدام کنید زیرا برای امروز سفارشات فروش یورو  در نزدیکی سه مرحله یعنی ۱٫۳۷۰۰ مرحله بعدی منطقه ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۵۰ و مرحله آخر در حول و حوش ۱٫۳۷۵۰ قرار دارند.

سفارشات خرید نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) ، ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند. در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که ابر ایچیموکو در حال افزایش است و ضخیم شده است و به همین خاطر می توان به انتظار شروع حرکت صعودی بیشتر یورو باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) :

در بازار ارز، روند حرکت ریسک گریزی ادامه دارد و آمارهای کاهشی اقتصادی از آمریکا به استمرار حرکت کاهشی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) منجر شده است .

این تحولات موجب شکسته شدن سطح حمایت ۸۰٫۵۲ (خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ، ۵۵ و ۲۱ روزه ) گردیده و روند حرکت کماکان نزولی است و پیش بینی می کنیم که در روزهای آتی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به سطح ۸۰٫۲۵ (کف ابر ایچیموکو) کاهش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

هدف نزولی بعدی بر روی نرخ ۸۰٫۰۸ (پایین ترین سطح روز ۲ ژانویه) قرار دارد و هر چند قیمت همچنان در باند ۸۰ – ۸۱ در نوسان است اما فضای زیادی برای حرکت نزولی وجود دارد که در صورت شکست سطح ۸۰٫۰۸ هدف بعدی بر روی نرخ ۷۹٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲۷ دسامبر) به چشم می خورد که وقتی به این سطح نزول کرد، زوج یورو – دلار سطح ۱٫۳۸۹۴ معامله می شد.

برای امروز در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید در سه منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی منطقه ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۵۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۸۰ و ۱۰۳٫۹۰ قرار دارند. مقاومت در منطقه ۱۰۴٫۰۰ ، ۱۰۴٫۱۳ الی ۱۰۴٫۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۹۰ و ۰٫۸۹۸۰ سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۴۰ الی ۰٫۹۰۵۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار