تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با توجه به اینکه هم اکنون قیمت نفت خام سبک آمریکا در بالای سطح حمایت ۹۱٫۲۴ دلار/بشکه قرار دارد، انتظار می رود امروز حرکت صعودی کماکان ادامه یابد و هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخ ۹۳٫۴۸ خواهد بود که این سطح را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که این سومین موج از حرکت برگشتی می باشد که از سطح ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) شروع شده است و موج اول یعنی موج موج a نتوانست که سطح مقاومت قیمت را بشکند و در موج b مقداری با کاهش قیمت مواجه شد.

با این حال کف ساخته شده موج b در نرخ ۹۱٫۴۳ بالاتر از کف موج اول یعنی سطح ۹۱٫۲۴ می باشد که براساس نظریه داو (Dow theory)این موضوع نشان می دهد که حرکت نزولی که قبلا از سطح ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده به پایان رسیده است و قیمت نفت خام سبک آمریکا آماده افزایش به سوی سطح ۹۳٫۴۸ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این روند سطح مقاومت قیمت را بر روی نرخ ۹۳٫۴۸ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی به وضوح مشخص گردیده است و اگر به هر دلیلی قیمت به بالای این سطح صعود کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف بعدی در نرخ ۹۴٫۸۷ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم از آنجایی که به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ دلار/بشکه رسیده است قیمت آن در معاملات امروز با کاهش بیشتری مواجه شود .

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارد که از سطح ۱۱۲٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) شروع شده است و حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۵٫۵۹ قرار گرفته است که بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

چنین به نظر می رسد که دوباره شاهد یک واگرایی در حرکات قیمت نفت برنت و خام سبک آمریکا هستیم که البته این واگرایی موقتی خواهد بود.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۰۶٫۷۰ نشاندهنده شکست غلط سطح حمایت ۱۰۶٫۳۵ تلقی می شود که می تواند هدف ۱۰۷٫۵۸ دلار/بشکه را نمایان سازد . این سطح در خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی به وضوح در نمودار زیر مشاهده می شود.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت