تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت صعودی قیمت جهانی اونس طلا دیروز ناکام ماند و قیمت قادر به عبور از مقاومت ۱۲۵۵ نشد و برای تجمیع انرژی مقداری به سطح ۱۲۴۰ برگشت. به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۲۵۵، می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت در آینده باشد که می تواند قیمت را تا منطقه هدف اشاره شده یعنی ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ برساند.

در باب چشم انداز هفتگی قیمت جهانی اونس طلا، از دیدگاه تحلیل تکنیکال، الگوی “سر و شانه وارونه ” شکل گرفته است.

این الگو میتواند نشانه ای از افزایش بالقوه قیمت جهانی اونس طلا باشد زیرا تشکیل سه قله قیمتی به صورتی که قله میانی پایین تر از دو قله دیگر باشد معمولا نشانه ای از الگوی سر و شانه وارونه است که پایان روند نزولی و آغاز روند افزایشی قیمت ها را بازگو می کند.

این موضوع نشان می دهد که هر چند گاهی اوقات شاهد حرکات اصلاحی و نزولی در قیمت هستیم اما همچنان تقاضا برای خرید اونس طلا پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند صعودی باشد.

از این رو اگرچه حرکت صعودی اخیر اونس طلا قادر به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۲۵۵ نگردید، اما این فلز همچنان روند صعودی هفته گذشته را حفظ کرده است و چنانچه بتواند دوباره به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۵ که در نزدیکی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) می باشد برسد خریداران زیادی را وارد بازار خواهد کرد.

در حرکت اصلاحی نیز ، برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۲۳۸ شکسته شود و حداقل ۲ ساعت زیر آن تثبیت گردد احتمال اصلاح و برگشت قیمت به حدود ۱۲۳۴ و ۱۲۲۶ وجود دارد و چنانچه سطح ۱۲۲۶ نیز شکسته شود به سمت حمایت مستحکم ۱۲۱۸ اصلاح خواهد کرد.

در کل معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت اصلاحی قیمت جهانی اونس طلا در سطوح ۱۲۳۴ و ۱۲۲۶ الی ۱۲۱۸ با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای خرید دوباره در نزدیکی این سطوح بوجود آورد و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح ۱۲۵۵ پتانسیل ورود خریداران را دارد.

بنابراین پیش بینی می شود، پس از انجام حرکت اصلاحی کوتاه، شاهد شروع حرکت صعودی جدید باشیم و این حرکت را تحلیل تکنیکال و تشکیل الگوی “سر و شانه وارونه ” در نمودار زیر تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا