تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در این زوج ارز همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم خریداران در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۵۹۰ بعدی ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۶۰ الی ۱٫۳۵۵۰ و فروشندگان در نزدیکی ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۰۰ همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و می توان در نزدیکی ۱٫۳۶۰۰ اقدام به خرید و در نزدیکی منطقه ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۰۰ وارد فروش شد. سفارشات فروش بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ الی ۱٫۳۷۵۰ چیده شده اند.

تشکیل کف الگوی ابر آبی رنگ ایچیموکو در نمودار روزانه که بر روی نرخ ۱٫۳۵۶۴ قرار گرفته است و افزایش قیمت از کف ابر بیانگر پتانسیل افزایش قیمت به سوی سطح ۱٫۳۷۲۱ (خط کیجون سن) است.

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید پس از نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۳۶۲۷ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) ، سطوح حمایت بسیار قوی و مستحکم این زوج ارز بر روی نرخ ۱٫۳۶۱۰ قرار دارد که این منطقه در اطراف سقف ابر آبی رنگ ایچیموکوی روزانه و همچنین خط میانگین متحرک ۵۵ روزه می باشد.

بنابراین برای امروز خریداران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت صعودی در سطوح ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۹۰ الی ۱٫۳۵۶۰ با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی مجددی برای خرید در این سطوح با حد سود ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ بوجود آورد. سفارشات فروش نیز همانطور که گفته شد در منطقه ۱٫۳۶۸۰ – ۱٫۳۷۰۰ بعدی ۱٫۳۷۳۰ – ۱٫۳۷۳۵ الی ۱٫۳۷۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز با افزایش جریان ریسک پذیری و رشد بازارهای سهام بین الملل بار دیگر شاهد تقویت زوج دلار- ین ژاپن بودیم که موفق به تثبیت به بالای سطح ۱۰۴٫۱۴ (خط کیجون سن) شده است. برای امروز سفارشات خرید در حدود ۱۰۴٫۰۰ ، ۱۰۳٫۷۰ الی ۱۰۳٫۶۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۵۰ ، ۱۰۴٫۷۰ الی ۱۰۴٫۸۰ چیده شده اند.

از این رو می توان در سطوح نزدیکی ۱۰۴٫۰۰ و ۱۰۳٫۷۰ الی ۱۰۳٫۶۰ اقدام به ورود به پوزیشن خرید نمود و در نزدیکی منطقه ۱۰۴٫۵۰ و ۱۰۴٫۷۰ الی ۱۰۴٫۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام کرد. افزایش بازدهی اوراق قرضه آمریکا نیز به تقویت دلار در مقابل ین ژاپن کمک کرده است.

باز هم باید اقرار کنیم که اکنون روند نزولی که پیشتر شاهد آن بودیم تغییر کرده و اکنون باید در این زوج ارز استراتژی خرید در نرخهای پایین را بکار بگیریم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی کف ۱۴۱٫۹۰ و ۱۴۱٫۷۰ تا ۱۴۱٫۶۵ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی سقف قیمتی ۱۴۲٫۷۰ – ۱۴۲٫۷۵ الی ۱۴۳٫۰۰ وجود دارند و نزدیک شدن به یکی از این سطوح کف یا سقف می توانند برای امروز فرصتی برای ورود خریداران و فروشندگان باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن