تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم اونس طلا با دستیابی به سطح ۱۲۳۴ مورد حمایت خریداران قرار گرفت و در واقع قدرت ماندن در زیر این منطقه را نداشت و طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر مابین خطوط ۱۲۴۳ و ۱۲۵۵ بازگشت.

برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۲۳۴ قرار دارد موج افزایشی آغاز شده از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ ادامه خواهد یافت و تنها به شرط شکست کامل سطح حمایت ۱۲۳۴ اصلاح قیمت به سطح ۱۲۲۶ مورد توجه قرار می گیرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که این موج فعلا در اطراف سطح مقاومت ۱۲۵۲ ( سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ – بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ به ۱۱۸۴٫۵۰- پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) متوقف شده است. یک محدوده بسیار مهم در فاصله قیمتی ۱۲۵۲ تا ۱۲۵۸ وجود دارد که سطوح ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی معرف آن هستند.

اکنون قیمت در زیر این ناحیه قرار دارد و با خروج رو به بالای قیمت از این منطقه، با توجه به تشکیل الگوی سر و شانه وارونه، به احتمال قوی صعود قیمت آغاز خواهد شد. آنچه فعلا میتوان گفت اینکه برای خروج رو به بالا از این ناحیه فعلا باید صبر کرد. در صورت ایجاد پتانسیل افزایشی در قیمت اونس طلا، آنگاه می بایست هدفهای ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ را شناسایی کرد.

بازه ۱۲۳۴ و ۱۲۲۶ را میتوان یک کف و ساپورت خوب برای قیمت دانست. برای صعود دوباره قیمت اونس طلا، هنوز مقاومت‌هایی در ۱۲۵۲ و ۱۲۵۵ وجود دارند که باید منتظر باشیم و عکس‌العمل قیمت را در این نقاط ببینیم. چنانچه قیمت از این دو مانع بگذرد خواهد توانست به قله‌های قبلی خود برسد.

عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۲۳۴ خود نشاندهنده تمکیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۲۵۵ (بالاترین سطح روز سه شنبه) می باشد و موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده مجدد از سرگرفته خواهد شد.

بنابراین در حال حاضر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا موقعیت قیمت را در ابتدای یک مسیر صعودی نشان میدهند که احتیاج به یک یا چند مورد اصلاح کوتاه دارد تا بتواند افزایش پرقدرتی را آغاز کند. سطوح حمایت مستحکم بر روی نرخهای ۱۲۳۴ ، ۱۲۲۶ الی ۱۲۱۸ تشکیل شده اند .

بدین ترتیب با زیر نظر داشتن قیمت، باید منتظر خروج رو به بالای قیمت از ۱۲۵۵ و ماندن معنی‌دار قیمت در آنسوی ۱۲۵۸ باشیم تا شرط اولیه صعود قیمت فراهم شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا