تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر می بینید شروع موج افزایشی در قیمت از حوالی سطح مقاومت ۹۳٫۴۸ دلار/بشکه بوده و این موج پس از آنکه دیروز ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا به شدت کاهش یافت با قدرت بالایی خود را به نواحی قیمتی حول و حوش ۹۴٫۸۷ نیز رساند.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ را لمس کند و چنانچه از این سطح با قدرت عبور کند تا حدود سطح ۹۶ افزایش می یابد.

در نمودار پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) تشکیل شده است و مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۹۶ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد.

کاملا در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا براحتی به بالای سطح ۹۳٫۴۸ رسیده و بدون هیچ توقف و حرکت اصلاحی خود را با قدرت در بالای این سطح تثبیت کرده است اما پیش‌بینی می شود که گذر از سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ با مشکلاتی همراه باشد و قیمت به انرژی قابل توجهی برای گذر از این سطح احتیاج داشته باشد.

بنابراین نیاز به یک یا چند مورد اصلاح کوتاه در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا احساس می شود تا بتواند افزایش پرقدرتی را به بالای سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ دلار/بشکه آغاز کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که مشخص است موج نزولی (c) تکمیل شده است و برای امروز می بایست منتظر رشد قیمت به سمت سطح مقاومت ۱۰۷٫۵۸ دلار/بشکه باشیم و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود هدف بعدی رسیدن قیمت به سطح ۱۰۸٫۸۱ می باشد. این سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۱۳٫۰۲ ( بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ۲۰۱۳) می باشد.

هر چند قیمت نفت برنت در این موج موفق به رسیدن به سطح ۱۰۵٫۵۹ نشد اما حرکت افزایشی قدرتمند دیروز موئد بازگشت صعودی قیمت می باشد.

سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۷٫۵۸ مشخص است که بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج (c) واقع شده است که موقتا مانع از رسیدن قیمت به سطح ۱۰۸٫۸۱ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود خواهد بود و انتظار داریم در نزدیکی سطح ۱۰۶٫۳۵ دلار/بشکه متوقف شود. این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت