تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات همانطور که دیروز نیز گفتیم پیش بینی می کنیم که برای مدت کوتاهی فعلا در دامنه و باند خنثی بین ۷۳۳۵ تا ۷۳۶۴ دلار/تن در نوسان است تا پس از آن به سوی سطح ۷۴۰۱ افزایش یابد.

این محدوده خنثی بین سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است. پس از این محدوده خنثی می بایست منتظر صعود قدرتمند قیمت مس باشیم زیرا معمولا موج c از نوسانات افزایشی زیادی برخوردار است.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۷۳۷۱ تایید در جهت شکست ۷۳۶۴ محسوب می شود که می تواند هدفی در حدود ۷۴۰۱ را نمایان سازد. بنابراین شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال مس، یک باند مهم را در فاصله ۷۳۳۵ تا ۷۳۶۴ را نشان می‌دهد که شکستن این باند به سمت پائین اندکی سخت به نظر می‌رسد.

اما عبور رو به بالای قیمت از این باند هنوز محتمل است و قیمت با در جا زندن حوالی قیمت فعلی، ممکن است بتواند به پله‌های بالاتر ۷۳۶۴ و ۷۳۷۱ برسد.

حالت ریزش به پائین قیمت محدوده خنثی احتمال بالائی ندارد زیرا ما هم اکنون در موج افزایشی c قرار گرفته ایم که از ویژگی های این موج نوسانات شدید در جهت صعود قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۸۰۵ دلار/تن افزایش یابد زیرا قیمت موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۷۸۵ شده است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۸۳۹ (بالاترین سطح روز ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳) به ۱۷۵۱ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) قرار گرفته بود که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۸۰۵ مشخص می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشاهده می شود.

الگوی سر و شانه وارونه نیز در نمودار زیر تایید شده است که با شکست خط گردن در نرخ ۱۷۸۰ مهر تاییدی در جهت ایجاد الگوی فوق الذکر زده است. این پترن از روز ۶ دسامبر به این سو شکل گرفته است که می تواند برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی هدفی در حدود ۱۸۱۸ دلار/تن را نشانه بگیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم