تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

در این زوج ارز انتظار داریم، در صورت حرکت اصلاحی قیمت تا سطوح ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۰ فرصتهای جدیدی برای ورود معامله گران به خرید ایجاد شود زیرا برای امروز سفارشات خرید زوج یورو – دلار حدود ۱٫۳۵۸۰ – ۱٫۳۵۷۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ هفته گذشته) با حد استاپ زیر ۱٫۳۵۴۰ چیده شده اند.

سفارشات فروش امروز این زوج ارز نیز از سطح ۱٫۳۶۴۰ شروع خواهند شد تا به ترتیب ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۷۰ – ۱٫۳۶۸۰ و حد استاپ بالای ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند.

سطوح حمایت در ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۰ الی ۱٫۳۵۶۴ ( کف ابر ایچیموکوی) الی ۱٫۳۵۶۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) نقطه امید برای خریداران است .

معامله گران در انتظار بازگشت قیمت به روند صعودی تا حدود سطح ۱٫۳۶۶۹ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۶۸۰ (مماس با خط روند کاهشی) هستند و شکست سطح مقاومت اولیه ۱٫۳۶۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ثبیت کندل ۱ ساعته بالای منطقه ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ زمینه این حرکت را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز همچنان در انتظار ادامه حرکت افزایشی قیمت هستیم زیرا با بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۰۴٫۱۴ ( خط تنکان سن) چشم انداز وضعیت دلار – ین را صعودی کرده است و ما از روز گذشته در نرخهای نزدیکی ۱۰۴٫۲۰ و ۱۰۴٫۰۰ وارد خرید شده ایم و هدف قیمت را برای میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) سطح ۱۰۶٫۵۰ در نظر گرفته ایم.

این نرخ بالاتر از سطح ۱۰۵٫۴۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱ ) می باشد. اکنون انتظار می رود، با ادامه صعود این زوج ارز، قیمت به نرخهای بالاتری در سطح ۱۰۵ صعود کند مخصوصا اگر امروز سطح ۱۰۵٫۰۰ شکسته شود که سفارشات خرید زیادی با هدف ۱۰۵٫۴۹ وارد بازار خواهند شد.

برای امروز سطوح ۱۰۴٫۵۵ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) ، ۱۰۴٫۴۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱۰۴٫۲۰  تا ۱۰۴٫۰۰ (اطراف خط کیجون سن) و سپس ۱۰۳٫۷۰ الی ۱۰۳٫۶۰ احتمالاً فرصت خوبی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید دلار در مقابل ین ژاپن خواهد بود .

این درحالی است که سطح مقاومت بر روی ۱۰۵٫۰۰ تشکیل شده است. از آنجاییکه در این زوج ارز احتمال ادامه حرکت صعودی با رسیدن قیمت به مقاومت ۱۰۵٫۴۵ در کوتاه مدت زیاد است، انتظار می رود، حرکت افزایشی بار دیگر از سر گرفته شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز منطقه ۱۴۲٫۲۰ ، ۱۴۲٫۰۰ و ۱۴۱٫۷۰ تا ۱۴۱٫۶۵ می تواند این فرصت مناسبی را برای خریداران بوجود آورد تا به پوزیشن های معاملاتی خرید خود بیافزایند و سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۲٫۹۰ الی ۱۴۳٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس بر این باوریم که  محدوده ۰٫۹۰۵۰  ،۰٫۹۰۳۰ الی ۰٫۹۰۲۵ به دلیل وجود دستورات خرید موقعیت خرید را امکان پذیر نماید. سفارشات فروش امروز این زوج ارز نیز در منطقه ۰٫۹۱۱۰ تا ۰٫۹۱۳۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن