تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که در این چند روز گذشته گفتیم عدم توانایی قیمت جهانی اونس طلا برای تثبیت در پایین سطح حمایت ۱۲۳۴ احتمال شروع مجدد روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۷ را فراهم کرده است که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت جهانی اونس طلا در موج افزایشی c – ۳ قرار گرفته است و این سومین موج از موج بزرگ c می باشد که از سطح ۱۲۱۸٫۴۴ ( پایین ترین سطح روز ۸ ژانویه) شروع شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی c نشان می دهد که قیمت هدف ۱۲۵۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است که این سطح قبلا موجب اصلاح جزئی قیمت به سوی سطح حمایت ۱۲۳۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) گردید.

میل به افزایش قیمت با ایجاد کف جدید در منطقه ۱۲۳۴ ظاهر شده است که اهداف قیمت در صورت افزایش، در ۱۲۵۷ ، ۱۲۶۷ و ۱۲۷۳ الی ۱۲۸۲ قرار دارند. با نگاهی به اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال و بررسی آنها به راحتی میتوان متوجه قدرت موج c – 3 شد.

معمولا این موج از نوسانات شدید برخوردار است و ممکن است که به راحتی سطح مقاومت ۱۲۵۷ را بشکند.  شاخصهای مربوط به تحلیل تکنیکال اونس طلا، فعلا روند افزایشی را خنثی شده نمیدانند و احتمال افزایش قیمت به اعداد بالای ۱۲۵۷ وجود دارد.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست و تثبیت حداقل ۲ ساعته زیر سطح حمایت ۱۲۳۴ احتمال برگشت و اصلاح به ۱۲۲۶ و ۱۲۱۸ بوجود می آید.

در هر صورت از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا روند حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۲۵۵ را در سطح حمایت ۱۲۳۴ به پایان رسانده و در موج c – 3  در حال صعود به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۷ میباشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا