تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز انتظار می رود حرکت خنثی قیمت نفت خام سبک آمریکا بین سطوح ۹۴٫۸۷ و ۹۳٫۴۸ دلار/بشکه در جریان باشد تا با شکست یکی از این سطوح جهت قیمت امروز مشخص گردد.

این روند خنثی همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ با قدرت عبور کند حرکت افزایشی شدت بیشتری خواهد گرفت و قیمت را تا سطح ۹۶ می رساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

در حرکت نزولی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۴۸ موجب برگشت و اصلاح قیمت به سطح ۹۲٫۵۰ می گردد که این سطح مماس با ضلع پایینی یا کف کانال افزایشی می باشد که در نمودار زیر ساخته شده است.

از این رو همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم. بدین جهت، ترجیح می دهیم با قرار دادن سفارشهای مشروط در بالای ۹۴٫۸۷ یا پایین ۹۳٫۴۸ به معامله بپردازیم.

به باور ما تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۳٫۴۸ قرار دارد، احتمال شکسته شدن سطح صعودی وجود دارد و در این صورت و با بسته شدن قیمت در بالای سطح ۹۴٫۸۷ هدف بعدی صعود نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۹۶ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به حرکت نزولی فعلی خود که از سطح ۱۰۶٫۷۲ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه) شروع شده در بالای سطح حمایت ۱۰۵٫۰۶ دلار/بشکه خاتمه دهد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و اندیکاتور یک ساعته RSI تایید کرده است.

این حرکت کاهشی در موج نزولی b شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۰۵٫۰۶ می باشد و به باور ما این موج بزودی در بالای سطح ۱۰۵٫۰۶ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر رشد قیمت در موج افزایشی c باشیم.

این چرخه از امواج الیوت پس از تکمیل حرکت پنج موجی از سطح ۱۱۲٫۴۴ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) ظاهر شده است و واگرایی افزایشی ایجاد شده در اندیکاتور یک ساعته RSI خود بیانگر آن است که قیمت نفت برنت حداقل می تواند ۳۸ درصد از موج نزولی اخیر خود را جبران کند و احیا گردد.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۵٫۰۶ موجب استمرار موج نزولی به سوی سطح ۱۰۴٫۴۰ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت