تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که به سطح ۹۳٫۴۸ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا موفق به شکست سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ نشده است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ به (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) شکل گرفته است.

در حال حاضر چند روزی است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در نوار باریکی حرکت می کند. بالاترین حد آن در هفته گذشته ۹۴٫۹۴ بوده است و پایینترین حد آن ۹۱٫۲۴ به چشم می خورد.

یک هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم . به باور ما قیمت نفت با این حرکت اصلاحی خود به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دارد پتانسیل خود را برای شکست سطح مقاومت جمع می کند.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۴٫۹۴ موجب افزایش به سوی ۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و در  حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۴۸ موجب نزول قیمت به سطح ۹۲٫۶۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۴ به ۹۴٫۹۴ – بالاترین سطح ۱۷ ژانویه ) می شود.

از این رو به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در بالای نرخهای هفتگی یعنی سطح ۹۴٫۹۴، می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت در آینده به سوی سطح ۹۶ باشد.

از این رو، ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای بالای ۹۴٫۹۴ فرصت مناسبی برای خریداران است اما برای معاملات امروز قبل از هر گونه حرکت افزایشی یک حرکت اصلاحی برای قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۹۳٫۴۸ دلار/بشکه محتمل به نظر می رسد.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خامبرای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سطح ۱۰۵٫۸۰ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۰۶٫۸۰ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۴۴ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) به ۱۰۵٫۰۶ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۰۷٫۸۸ قرار دارد که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد و تنها در صورتیکه قیمت به بالای سطح ۱۰۷ برسد مورد هدف قرار می گیرد.

به باور ما هرگونه حرکت نزولی، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران فراهم خواهد کرد زیرا این حرکت برگشتی که از سطح ۱۰۵٫۰۶ شروع شده است پس از تکمیل حرکت پنج موجی از سطح ۱۱۲٫۴۴ شکل گرفته است که می تواند قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۱۰۷٫۸۸ برساند.

این سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی از سقوط قیمت از نرخ ۱۱۲٫۴۴ به ۱۰۵٫۰۶ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت