تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

خوانندگانی که این گزارش را پیگیری می کنند به خاطر دارند که در محدوده نرخ ۱۲۳۴ وارد پوزیشن خرید اونس طلا شدیم و اکنون بیش از ۲۵ دلار سود کسب کرده ایم.

امروز به مناسبت روز مارتین لوتر و تعطیلات رسمی در آمریکا، بازارهای مالی این کشور در تعطیلات خواهند بود و عمده تمرکز بازار به تحولات تکنیکی خواهد بود.

در نمودار ساعتی، الگوی افزایشی قیمت اونس طلا تشکیل شده که هدف آن صعود قیمت تا نرخ ۱۲۸۲ است که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c – 3 تایید کرده است.

از نظر بررسی امواج الیوت ، این سومین موج از موج بزرگتر c می باشد که از سطح ۱۲۱۸٫۱۴ ( پایین ترین سطح روز ۸ ژانویه) شروع شده است و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج c نشان می دهد که قیمت توانسته است که از سطح مقاومت ۱۲۵۸ عبور کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است که نمی تواند مانع محکمی در برابر صعود قیمت باشد. دو استراتژی افزایشی که پیشتر اشاره کرده بودیم را مرور می کنیم.

ابتدا، شکست سطوح فیبوناچی ۱۲۵۲ (خط فیب ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۲۵۷ (خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) که هدف بعدی آن سطح ۱۲۸۲ است و دومین الگو، سر و شانه است که خط گردن آن در حدود سطح ۱۲۵۲ قرار دارد که روز جمعه شکسته شد و هم اکنون هدف قیمت رسیدن به سطح ۱۲۸۲ است.

در حرکت صعودی، اکنون سطح مقاومت نرخ ۱۲۵۷ است و چنانچه قیمت بتواند حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود و یا اینکه به سطح ۱۲۶۲ برسد می تواند تا سطح ۱۲۸۲ افزایش داشته باشد.

از این رو، می توان گفت که در حال حاضر، با توجه به اینکه سطح حمایت در محدوده نزدیکی ۱۲۵۰ قرار دارد ، عمدتاً کفه تراز به نفع خریداران است .

با توجه به سقوط بازارهای سهام به نظر می رسد، تمایل به سرمایه گذاری با اونس طلا همچنان از اولویت های معامله گران است و فعلا اونس طلا همچنان دارایی برتر بازار باقی خواهد ماند و می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکت صعودی اونس طلا با هدف ۱۲۸۲ معطوف باشد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا