تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

الگوی افزایشی در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دیده می شود که احتمال صعود بیشتر قیمت را تا سطح ۷۳۶۴ دلار/تن نوید می دهد که حتی می تواند از این سطح مقاومت عبور کند و تا حدود ۷۴۰۱ افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و کانال افزایشی تایید کرده اند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در موج c یعنی سومین موج از موج بزرگتر (c) که از سطح ۷۲۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ ژانویه) شروع شده در حال افزایش می باشد و تا به حال شاهد دو موج از این چرخه در درون کانال بوده ایم و جالب توجه آنکه هر باری که قیمت به کف تونل برخورد کرده سریعا با افزایش قدرتمندی به سوی ضلع بالایی تونل روبرو شده است.

در حال حاضر ما در موج قدرتمند c قرار داریم که می تواند قیمت را تا خط بالایی این کانال یعنی حدود سطح ۷۴۰۱ بالا بکشاند و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از سقوط ۷۴۶۰ ( بالاترین سطح روز ۲ ژانویه ) به ۷۲۰۹ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) قرار گرفته است.

بطور کلی همچنان در تصویر بلند مدت، حرکت به نفع خریداران است و از این رو، تمرکز اصلی ما به استمرار حرکت صعودی است. بافت اخیر کندلهای قیمت همچنان اشاره به ادامه افزایش قیمت دارد و قیمت میل به لمس نقطه مقاومت ۷۳۶۴ را از خود نشان میدهد.

این نقطه مرز قابل اهمیتی برای قیمت محسوب میشود و اولین مقاومت به حساب می‌آید. بنابراین انتظار میرود قیمت جهانی مس در این نقطه به تقویت بیشتر واکنش نشان داده و احتمالا شروع به صعود مجدد تا سطح ۷۴۰۱ دلار/تن نماید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۸۱۸ انتظار داریم که در معاملات بین روز قیمت آن تا سطح ۱۸۳۹ دلار/تن افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از سقوط ۱۸۳۹ ( بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) به ۱۷۵۱ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) قرار گرفته است و تا رسیدن قیمت آلومینیم به سطح ۱۸۳۹ هیچ سد مقاومت مستحکمی بر سر راه قیمت وجود ندارد.

سرعت افزایش قیمت نشان می دهد که احتمال هر گونه حرکت برگشتی به سطح حمایت ۱۸۰۵ (بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بسیار بعید به نظر می رسد و البته از نظر تحلیل تکنیکی ، نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۸۲۶ تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی به سوی سطح ۱۸۳۹ دلار/تن می باشد.

امروز بازارهای ایالات متحده آمریکا به مناسبت روز بزرگداشت مارتین لوتر کینگ، در تعطیلات هستند و احتمالا شاهد نوسانات چندانی نباشیم.

با این حال همچنان عمده توجه اصلی بازارها به تحولات تکنیکال است که می تواند جریان تقاضا برای خرید آلومینیم را در بازار ایجاد کرده و بر نوسانات صعود قیمت به سطح ۱۸۳۹ دلار/تن تاثیر گذار باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم