تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

برای کسانی که با الگوی ابر ایچیموکوی ژاپنی در نمودار روزانه کار می کنند، حرکت نزولی روز جمعه و سقوط قیمت زوج ارز یورو – دلار به زیر سطح ۱٫۳۵۶۴ ( کف ابر ایچیموکو و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) نقطه ی امیدی برای ادامه حرکت نزولی بوده است .

برای هفته جاری پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت یورو به زیر سطح حمایت اصلی ۱٫۳۵۰۰ برسد راه برای کاهش بیشتر به سوی ۱٫۳۴۳۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) فراهم گردد.

البته برای تایید این سناریوی نزولی می بایست حتما یک کندل روزانه در زیر سطح ۱٫۳۵۲۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بسته شود تا به هدف مورد نظر برسد.

خطوط تنکان سن و کیجون سن نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و به باور ما بسته شدن قیمت در زیر ۱٫۳۵۶۴ ( کف ابر ایچیموکو) خود نشانه ای از کاهش قیمت می باشد.

برای امروز سفارشات فروش یورو در سه مرحله به ترتیب در منطقه ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ بعدی ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۱۰ و مرحله آخر در ۱٫۳۶۳۰ چیده شده اند و از نزدیکی این نقاط فشارهای نزولی بر یورو بیشتر و بیشتر می گردد.

از آنجاییکه امروز بازارهای آمریکا در تعطیلات به سر می برند، حجم معاملات بازار پایین است و برای امروز برخی از سفارشات خرید در حدود منطقه ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند که ما پیشنهاد می کنیم امروز برای حفظ سود اقدام به بستن پوزیشن های فروش در منطقه حول و حوش ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

اکنون انتظار می رود با برگشت قیمت این زوج ارز به زیر سطح ۱۰۴٫۰۰۰ فرصتهایی در نرخهای پایین برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۰۴٫۳۰ ، ۱۰۴٫۴۰ و ۱۰۴٫۶۰ ایجاد شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال در حال حاضر این انتظار در بازار ایجاد شده که بانک مرکزی ژاپن در سال جاری اقدام به برنامه خرید دارایی ها (QE) خواهد نمود، امری که در صورت تحقق، به تقویت بیشتر این زوج ارز خواهد انجامید.

برای امروز سفارشات خرید زوج دلار- ین ژاپن در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۹۰ و ۱۰۳٫۸۵ چیده شده اند و از این رو حتی ممکن است امروز بار دیگر قیمت به مسیر صعودی قرار گیرد.

برخی از سفارشات فروش این زوج ارز در نقاط ۱۰۴٫۳۰ ، ۱۰۴٫۴۰ الی ۱۰۴٫۴۰ وجود دارند. هدف این زوج ارز همچنان رسیدن قیمت به سطح ۱۰۴٫۹۲ (بالاترین سطح ماه ژانویه) می باشد.

خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال خرید صادر کرده اند. در حرکت کاهشی تنها نفوذ قیمت به زیر ۱۰۳٫۹۸ (خط کیجون سن) و ۱۰۳٫۸۵ موجب کاهش قیمت می گردد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن برای امروز فرصتهایی برای حرکت اصلاحی و فرود به نرخهای پایین با استفاده از گرفتن پوزیشن های فروش در نرخهای ۱۴۱٫۵۰ ، ۱۴۱٫۶۰ الی ۱۴۲٫۰۰ ایجاد خواهد شد. سفارشات خرید این زوج ارز در منطقه ۱۴۰٫۳۰ الی ۱۴۰٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۰٫۹۰۸۰ و ۰۹۰۷۰ الی ۰٫۹۰۶۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۳۰ دیده می شوند.

برای زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا برای معاملات امروز در منطقه ۱٫۰۹۱۰ تا ۱٫۰۹۰۰ فرصتهایی برای خرید وجود دارد که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی خواهد شد و سفارشات فروش در ۱٫۰۹۷۰ و ۱٫۰۹۸۰ الی ۱٫۱۰۰ فراهم خواهند آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن