تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که دیروز گفته شد قیمت کاملاً در بالای سطح ۱۲۵۰ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۵۸ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۷۳ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی اصلاحی (نرخ ۱۲۸۲) وجود دارد که برای تایید این حرکت می بایست قیمت حتما به سطح ۱۲۶۲ برسد تا اهداف ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ محقق شوند.

بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً افزایشی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۶۲ (بالاترین قیمت ۱۱ دسامبر ۲۰۱۳) روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از نرخهای بالای ۱۲۵۸ و ۱۲۶۲ وارد عمل خواهند شد.

براساس آنچه که دیروز گفتیم این سومین موج از موج بزرگتر c می باشد که این موج از سطح ۱۲۱۸٫۴۴ ( پایین ترین سطح روز ۸ ژانویه) شکل گرفته است و تحلیل سطوح فیبوناچی موئد آن است که قیمت در میان مدت در موج c می تواند تا سطح ۱۲۸۲ (خط فیب ۱۰۰ درصدی) یا حتی تا ۱۳۲۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است که به نظر ما بزودی شکسته خواهد شد.

همانطور که در بالا گفتیم در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱۲۵۸ و لمس سطح ۱۲۶۲، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود قیمت جهانی اونس طلا تا هدف ۱۲۸۲ هموار خواهد شد. سطح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۴۲ ، ۱۲۳۷ الی ۱۲۳۴ قرار دارد و تنها در صورت شکست ۱۲۳۴  و ۱۲۲۶ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

بنابراین در حال حاضر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا موقعیت قیمت را در ابتدای یک مسیر صعودی نشان میدهند که احتیاج به یک یا چند مورد اصلاح کوتاه به زیر سطح ۱۲۵۰ دارد تا بتواند دوباره افزایش پرقدرتی را این بار به سوی سطح ۱۲۸۲ آغاز کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا