تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا معامله گران همچنان در انتظار خروج قیمت از روند خنثی بین سطوح ۹۳٫۴۸ و ۹۴٫۹۴ دلار/بشکه هستند و می بایست حتما یکی از این سطوح شکسته شود تا جهت قیمت مشخص گردد. انتظار داریم تا آن زمان قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بین سطوح فیبوناچی بین خطوط ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱۰۰٫۷۵ به ۹۱٫۲۴ تشکیل شده است و امکان این امر وجود دارد که این محدوده قیمتی در فاصله ۹۳٫۴۸ تا ۹۴٫۹۴ باشد.

در حرکت افزایشی، تثبیت و تایید قیمت در بالای سطح مقاومت ۹۴٫۹۴ می تواند راه را برای شروع یک حرکت افزایش به سوی ۹۶ هموار کند. اما برای ادامه حرکت، می بابیست قیمت در زیر سطح حمایت ۹۳٫۴۸ تثبیت گردد تا به سطح ۹۲٫۶۵ کاهش یابد.

در حال حاضر، سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۹۳٫۴۸ و سطح مقاومت بر روی نرخ ۹۴٫۹۴ قرار دارد و هنوز قیمت موفق به شکست یکی از این سطوح نشده است و هنوز از طرف شاخصهای تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا، سیگنالی مبنی بر صعود یا کاهش در دست نیست مگر آنکه یکی از سطوح ۹۳٫۴۸ یا ۹۴٫۹۴ دلار/بشکه با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت آن در روندی خنثی در درون الگوی گوه در نوسان است. این الگوی خنثی بین منطقه ۱۰۵٫۸۱ ( پایین ترین سطح روز دوشنبه) به ۱۰۶٫۸۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۴۴ به ۱۰۵٫۰۶) قرار دارند.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۶٫۸۰ دلار/بشکه موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۸۸ و در حرکت نزولی کاهش قیمت به زیر سطح ۱۰۵٫۸۱ منجر به نزول به سطح ۱۰۵٫۵۰ می گردد. . در این مسیر، قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۵٫۸۱ و ۱۰۶٫۸۰ قرار خواهد گرفت.

 از ابتدای هفته تا کنون در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است. در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از این سطوح شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت