تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

زوج ارز یورو- دلار در محدوده سطوح ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۷۰ و در روندی خنثی قرار دارد و روز گذشته تا سطح ۱٫۳۵۷۰ صعود کرد اما هم اکنون، سطح مقاومت کلیدی بر روی منطقه ۱٫۳۵۶۴ (کف ابر ایچیموکو) و ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تشکیل شده است.

همانند روز گذشته سفارشات فروش در سه مرحله ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ بعدی ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ چیده شده اند. سفارشات خرید نیز در منطقه ۱٫۳۵۳۰ – ۱٫۳۵۲۵ بعدی ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند.  

تنها در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت اصلی ۱٫۳۵۰۰ زمینه برای قرار گرفتن قیمت در مسیر کاهشی فراهم خواهد آمد که می تواند مقدمه ای برای فرود یورو تا هدف ۱٫۳۴۳۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشد.

تثبیت امتداد حرکت نزولی یورو می تواند موجب تثبیت قیمت در زیر کف ابر ایچیموکو گردد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

در کوتاه مدت، از منظر تحلیل فاندامنتال ، اختلاف نرخ بهره ایالات متحده با آلمان قطعاً یکی از عوامل اصلی محرّک بازار برای کاهش یورو در مقابل دلار بوده است.

از آنجاییکه فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش در منطقه ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ بعدی ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۱۰ الی ۱٫۳۶۳۰ وجود دارد و تمایل برای فروش در این نقاط وجود دارد برای امروز ترجیح می دهیم که در حول و خوش این منطقه یعنی ۱٫۳۵۳۰ ، ۱٫۳۵۲۵ الی منطقه ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ از پوزیشن های فروش خارج شویم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

استراتژی معاملاتی ما در مورد این زوج طی ۲۴ ساعت گذشته بخوبی عمل کرده و دیروز با رسیدن قیمت به زیر سطح ۱۰۴٫۰۰ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید شکل گرفت و هم اکنون قیمت به بالای سطح ۱۰۴٫۷۰ رسیده است. هدف ما برای این زوج ارز همچنان رسیدن قیمت به سطح ۱۰۴٫۹۲ (بالاترین سطح قیمت در روز ۱۶ ژانویه) می باشد.

همانگونه که در نمودار زیر نیز مشخص است خطوط تنکان سن و کیجون سن در اندیکاتور ایچیموکوی سیگنال خرید را صادر کرده اند و تا زمانیکه قیمت به زیر سطح ۱۰۳٫۹۸ (خط کیجون سن) و ۱۰۳٫۸۵ نرسیده است همچنان پیشنهاد خرید معتبر است.

در حرکت صعودی شکست سطح مقاومت ۱۰۴٫۹۲ و تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱۰۵٫۰۰ زمینه را برای صعود به سوی ۱۰۵٫۰۰ و ۱۰۵٫۴۲ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژانویه) و ۱۰۵٫۴۵ (بالاترین سطح روز ۱ ژانویه) فراهم می سازد. در حرکت نزولی تنها در صورت شکسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۰۳٫۹۸ و ۱۰۳٫۸۵ می بایست در فرضیه معاملاتی تجدید نظر کرد.

پیشنهاد ما برای معاملات امروز بستن پوزیشن های خرید این زوج ارز در منطقه نزدیکی مقاومت ۱۰۴٫۷۰ – ۱۰۴٫۸۰ الی ۱۰۵٫۰۰ می باشد زیرا امروز این سطوح می توانند مانع از استمرار حرکت صعودی شوند مگر آن که قیمت به بالای سطح استاپ ۱۰۵٫۰۰ برسد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۴۱٫۱۰ و ۱۴۱٫۰۰ سفارشات فروش در سه مرحله ۱۴۲٫۰۰ ، ۱۴۲٫۲۰ و ۱۴۲٫۴۰ الی ۱۴۲٫۵۰ دیده می شوند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۹۰٫۸۰ ، ۰٫۹۰۷۰ الی ۰٫۹۰۵۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۵۰ ، ۰٫۹۱۶۰ الی ۰٫۹۱۷۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۰۹۳۰ و سفارشات فروش در ۱٫۰۹۷۰ ، ۱٫۰۹۸۰ الی ۱٫۱۰۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن