تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین ۱۲۳۴ و ۱۲۵۸ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. اخبار متعددی که هفته آینده در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

هفته آینده  اعلام تصمیم بانک فدرال آمریکا بسیار برای معامله گران با اهمیت خواهد بود و توجه تمامی بازارها را به آن متمرکز خواهد کرد. هم اکنون این انتظار در بازار بوجود آمده است که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده ۱۰ میلیارد دلار دیگر از برنامه خرید اوراق قرضه خود کم کند و در مجموع خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را از ۷۵ میلیارد به ۶۵ میلیارد دلار برساند.

اگر این پیش بینی تحقق یابد اونس طلا با توجه به اینکه تقاضای فیزیکی چینی ها نیز مقداری کاهش یافته است در صورت شکست سطح حمایت ۱۲۳۳ احتمال کاهش قیمت چندان بعید نیست اما در صورتیکه برنامه خرید اوراق قرضه کاهش نیابد، امکان صعود اونس طلا قوت بیشتری خواهد گرفت.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، این محدوده خنثی بین سطوح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال فروشندگان تنها در صورت شکست سطح ۱۲۳۳ (بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وارد بازار خواهند شد و احتمال شروع ریزش جدید به سطح ۱۲۲۶ و ۱۲۱۸  وجود دارد.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۸ سیگنال روشنی از شروع حرکت صعودی با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ ظاهر خواهد شد.

در هر صورت افت اخیر قیمت هنوز برای خریداران نگران کننده نیست زیرا این کاهش قیمت صرفا به عنوان حرکتی برای تشکیل شانه سمت راست در الگوی سر و شانه وارونه می باشد. این شانه ممکن است تقریبا متقارن با شانه سمت چپ باشد که در نرخ ۱۲۱۱٫۴۴ ساخته شده است.

بنابراین در حرکت صعودی تنها بازگشت قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۸ می تواند روند صعودی قیمت به سطح ۱۲۸۲ را نوید بخش باشد و در حرکت نزولی تنها شکست سطح ۱۲۳۳ موجب اصلاح به سوی ۱۲۲۶ و ۱۲۱۸ می شود. منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند؟ سطح مقاومت ۱۲۵۸ یا سطح حمایت ۱۲۳۳ ؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا