تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

روز گذشته همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت خام سبک آمریکا سرانجام به بالای سطح ۹۴٫۹۴ رسید و خود را کاملا در بالای سطح مقاومت ۹۴٫۸۷ دلار/بشکه تثبیت کرد.

برای امروز به باور ما ادامه این حرکت می تواند قیمت را به سطح ۹۶٫۰۰ (بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود هدف بعدی صعود قیمت به سطح ۹۷٫۱۲ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت توانسته است براحتی به بالای سطح مقاومتی که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) برسد.

مقاومت بعدی بر روی نرخ ۹۶ قرار دارد که این سطح در خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص گردیده است که در صورت شکست سطح ۹۶ احتمال افزایش قیمت به سطح ۹۷٫۱۲ (خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد.

در حرکت نزولی نیز چنانچه قیمت به زیر سطح ۹۴٫۶۰ برسد نشان می دهد که عبور روز گذشته قیمت از سطح ۹۴٫۸۷ شکست غلط بوده است که آن وقت موقتا می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۹۶  تجدید نظر کرد.  

در هر صورت برای امروز پیش بینی می کنیم حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۹۶ دلار/بشکه کماکان ادامه داشته باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح مقاومت ۱۰۷٫۸۸ دلار/بشکه را لمس کند زیرا سطح حمایت قوی و مستحکم بر روی نرخ ۱۰۶٫۸۰ تشکیل شده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۴۴ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) به ۱۰۵٫۰۶ ( کمترین قیمت روز ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه وارونه که از روز ۱۰ ژانویه شکل گرفته تایید شده است که می تواند هدفی در حدود ۱۰۸٫۷۵ را نشانه بگیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

این حرکت اصلاحی و برگشتی همانطور که در نمودار زیر می بینید پس از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۰۷٫۸۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صورت گرفته است که به سوی سطح ۱۰۶٫۸۰ (اطراف خط گردن) شکل گرفته است.

با توجه به اینکه قیمت در اطراف سطح ۱۰۶٫۸۰ قرار گرفته است به باور ما حرکت برگشتی به اتمام رسیده است و می بایست منتظر از سر گیری روند افزایشی قیمت نفت برنت باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت