تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می کنید بسته شدن قیمت زوج یورو – دلار در زیر کف ابر ایچیموکو می تواند به استمرار حرکت نزولی بیانجامد. فعلا نوسانات قیمت مابین نرخهای ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۶۰۰ ادامه خواهد داشت.

سفارشات فروش امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ – ۱٫۳۵۸۵ الی ۱٫۳۶۰۰ استاپ بالای ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۳۰ چیده شده اند و با توجه به این موارد، انتظار داریم امروز یورو از نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ یا ۱٫۳۶۰۰ ناگزیر به تحمل فشارهای نزولی بیشتری گردد و مجدد به سطوح ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۲۰ الی منطقه ۱٫۳۵۱۵ و ۱٫۳۵۰۰ کاهش یابد.

فعلا سطح حمایت در کوتاه مدت بر روی همین منطقه ۱٫۳۵۳۰ – ۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۱۵ تا ۱٫۳۵۰۰ تشکیل شده است و به خاطر همین پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این نقاط نسبت به تسویه پوزیشن های فروش اقدام نماید.

سطوح مقاومت به ترتیب در ۱٫۳۶۰۴ (خط تنکان سن) و ۱٫۳۶۰۶ (خط موینگ اوریج ۱۰ روزه) تشکیل شده است و اکثر دستورات استاپ فروش بر روی منطقه ۱٫۳۶۵۰ ( نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار گرفته اند.

در این راستا، شکسته شدن سطح حمایت اصلی ۱٫۳۵۰۰ می تواند تاییدی بر استمرار روند نزولی که از نرخ ۱٫۳۷۰۰ (بالاترین قیمت روز ۱۴ ژانویه) آغاز شده است، باشد.

بنابراین تا هنگامی که سطح مقاومت ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۵۰ همچنان پایدار هستند، چشم انداز حرکت این زوج نزولی است و در میان مدت احتمال سقوط قیمت به سطح ۱٫۳۴۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که البته برای تایید این حرکت می بایست حتما یک کندل روزانه پایین سطح ۱٫۳۵۲۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ببندد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز از آنجایی که پیش بینی می کنیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) به سیاستهای انبساطی خود سرعت بیشتری ببخشد، یورو همچنان متحمل فشارهای نزولی است.

به باور ما حرکت اصلاحی این چند روزه قیمت از منطقه ۱٫۳۵۱۵ نشان می دهد حرکت اولیه صعودی آن بی ثبات خواهد بود و برای امروز از منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ – ۱٫۳۵۸۵ الی ۱٫۳۶۰۰ پتانسیل شروع یک حرکت کاهشی دیگر را ایجاد می کند.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن هنوز قیمت نتوانسته که از سطح ۱۰۵٫۰۰ بالاتر برود و اگرچه با این گمانه زنی ها از کاهش سیاستهای انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا چین امیدی دیر یا زود وجود دارد ولی مهم عبور از سطح مقاومت ۱۰۵٫۰۰ است که سد بسیار مهمی محسوب می شود و فعلا تا از آن عبور نکند قیمت واکنش مثبتی نشان نمی دهد.

برای امروز سفارشات خرید زوج ارز دلار- ین ژاپن همچنان در منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۰۰ و ۱۰۳٫۸۵ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۶۰ – ۱۰۴٫۷۰ الی ۱۰۵٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز دستورات خرید امروز در منطقه ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۰٫۹۰ پس از آن ۱۴۰٫۸۰ تا ۱۴۰٫۷۵ دستورات فروش در ۱۴۱٫۸۰ و ۱۴۱٫۹۰ تا ۱۴۲٫۰۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در حول و حوش منطقه ۰٫۹۰۹۰ ، ۰٫۹۰۸۵ و ۰٫۹۰۷۰ سفارشات فروش در دو منطقه ۰٫۹۱۴۰ ، ۰٫۹۱۵۰ بعدی در منطقه ۰٫۹۱۶۰ و ۰٫۹۱۷۰ تشکیل شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۰٫۸۷۸۰ و ۰٫۸۷۷۰ سفارشات فروش معامله گران حرفه ای در منطقه نزدیکی ۰٫۸۸۸۰ و ۰٫۸۸۹۰ سپس ۰٫۸۹۰۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید در دو منطقه ۱٫۰۹۶۰ و ۱٫۰۹۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۰۹۴۰ و ۱٫۰۹۳۵ سفارشات فروش در منطقه ۱٫۱۰۲۰ و ۱٫۱۰۲۵ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو