تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای ادامه حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا ، می بایست قیمت در زیر سطح حمایت ۱۲۳۳ حداقل ۲ ساعت تثبیت شود. در صورتی که قیمت در پایین این نرخ قرار گیرد، مانعی برای بازگشت قیمت به سطوح ۱۲۲۶ و  ۱۲۱۸ وجود نخواهد داشت.

از این رو تنها به شرط قرار گرفتن قیمت برای مدت ۲ ساعت در زیر نرخ ۱۲۳۳ حرکت نزولی را به همراه خواهد داشت. اما همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت اونس طلا در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته) تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت اصلی ۱۲۱۸ قرار دارد، افزایشی است.

با امتداد حرکت افزایشی، ابتدا احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی برای ایجاد شانه سمت راست بوجود آمده است که هنوز موفق به شکست سطح حمایت کلیدی خود نشده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و براساس آنچه که قبلا گفتیم حرکت نزولی فعلی در راستای ساختن شانه سمت راست از الگوی سر و شانه وارونه می باشد که نشانه ای از کف سازی قیمت می باشد و کف این شانه سمت راست می تواند در حدود ۱۲۳۳ و ۱۲۲۶ یا در منطقه نزدیکی ۱۲۱۸ ساخته شود.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر می بینید الگوی سر و شانه پایین بوجود آمده است که معمولا این الگو سیگنال خرید در میان مدت می باشد زیرا تشکیل سه کف قیمتی به صورتی که کف میانی پایین تر از دو کف دیگر باشد نشانه ای از پایان حرکت اصلاحی شروع شده از سطح ۱۲۵۸ و آغاز روند افزایش قیمت محسوب می شود.

در چنین وضعیتی و پس از ساخته شدن شانه سمت راست خریداران با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و بازار را برای افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۸ آماده تر خواهد ساخت.

با استفاده از این شکل گیری، ما مایلیم یک سفارش خرید در بالای خط گردن (۱۲۵۸) قرار دهیم. هدف ما درست مانند الگوی سر و شانه ها محاسبه می شود.

یعنی اندازه گیری فاصله بین سر و خط گردن و تقریبا این فاصله ای است که قیمت بعد از شکست خط گردن حرکت خواهد کرد و قیمت بعد از شکست خط گردن به خوبی به سمت بالا حرکت می کند. این خط گردن در سطح مقاومت ۱۲۵۸ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود قیمت جهانی اونس طلا را تا حول و حوش ۱۲۸۲ بالا می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا