تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

هرچند امروز پس از آمارهای مثبت اقتصادی از آلمان و کاهش زوج دلار- فرانک سویس ، حرکت افزایشی زوج ارز یورو – دلار به بالای سطح ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۳۰ شکل گرفت اما تا زمانیکه قیمت زوج یورو – دلار در زیر سطح مقاومت ۱٫۳۶۴۵ (خط موینگ اوریج ۲۱ روزه) و سقف ابر ایچیموکو (۱٫۳۶۶۸) الی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارد ، همچنان یورو تحت فشارهای نزولی باقی خواهد ماند.

همانطور که در نمودار زیر می بینید الگوی ابر ایچیموکو منطقه ۱٫۳۵۶۴ (کف ابر) و ۱٫۳۶۶۸(سقف ابر) را پوشش داده است و مجدد می توان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۷۰ الی ۱٫۳۷۰۰ وارد پوزیشن های فروش با هدف ۱٫۳۵۰۰ و استاپ بالای ۱٫۳۷۵۰ شد. از این رو انتظار می رود، بار دیگر فروشندگان در نزدیکی سطوح مقاومت به فروش اقدام کنند.

به نظر می رسد بازارها از افزایش اخیر قیمت خسته شده اند و روند اصلاحی یورو به احتمال زیاد در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۷۰ یا ۱٫۳۷۰۰ پایان می یابد و در واقع، با توجه به استمرار روند نزولی یورو در طی چند هفته گذشته، انتظار می رود که اکنون سفارشات فروشی که در منطقه ۱٫۳۶۷۰ الی ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند دوباره منجر به کاهش قیمت گردد.

سطوح مقاومت ۱٫۳۶۷۰ و ۱٫۳۷۰۰ احتمالاً فرصت خوبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش خواهد بود زیرا توجه اصلی بازار رفته رفته به جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۹ ژانویه معطوف می شود.

بنابراین از آنجاییکه فروشندگان یورو طی هفته های اخیر، حرکت اصلی بازار را در دست داشتند، بر این باوریم که این حرکت اصلاحی می تواند در نزدیکی ۱٫۳۶۷۰ الی ۱٫۳۷۰۰ متوقف شود و احتمال استمرار حرکت کاهشی وجود خواهد داشت و بسته شدن مجدد قیمت در زیر سطح ۱٫۳۶۰۴ (خط کیجون سن) می تواند زمینه این حرکت را فراهم آورد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۶۰ تا ۱۰۳٫۵۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۴٫۸۵ و ۱۰۴٫۹۰ الی استاپ ۱۰۵٫۰۰ قرار دارند.

در زوج یورو – ین ژاپن برای تعیین جهت معاملات در بازار و تعیین تمایلات بازار می بایست به سفارشات خرید امروز در دو منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۰۰ ، ۱۴۰٫۹۰ بعدی ۱۴۰٫۸۰ الی ۱۴۰٫۷۵ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۴۲٫۴۰ الی ۱۴۲٫۵۰ توجه کرد.

بر این باوریم که رسیدن قیمت زوج یورو – ین ژاپن به منطقه ۱۴۲٫۴۰ بدلیل وجود دستورات فروش زیاد که امروز شاهد آن خواهیم بود، امکان کاهش قیمت به سوی ۱۴۱٫۰۰ را بوجود می آورد و در نزدیکی محدوده ۱۴۱٫۰۰ ، ۱۴۰٫۹۰ و ۱۴۰٫۸۰ الی ۱۴۰٫۷۵ سفارشهای خرید وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو